Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2010 14:08 - Предложение за нова категория
Автор: cefulesteven Категория: Други   
Прочетен: 4244 Коментари: 15 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Изкуство е любовната игра. Любовта, вече е естество, но много са тези блажени и прокълнати, ухапаните от музи, личности, по-скоро енергийни трепети, отколкото плът и реалност, имагинерни съзнания - гости от по-прекрасни действителности, от тази, която простосмъртните приемаме за обективна, става въпрос за тези, за които цялото естество и всеки негов детаил е малка частица от изкуството и няма нищо друго, познато или непознато, което не би могло да влезе в общата категория "изкуство".
Изкуство е и разговора за изкуство. Изкуство и по-далновидно е това, което настоящето отхвърля, като изкуство, а бъдещето признава като такова. Това, отчаяно пророчество, което товари нечия душа, за да й дари страданията, познати само на благословените. Които имат или нямат претенции, но просто не могат да бъдат друго, освен изявата на това изкуство.
Женската красота е изкуство.
И еротиката. В картините и актовите фотографии, в музиката и уханието на гастрономически шедьовър пълен с афродизиаци, в отвлечените желания на тийна, които не може да пресъздаде, поради липса на художествени средства, за това пък фемрентират под кожата му, за да направят живота му, толкова красив, че да почувства тръпките си, като Великия инквизитор на собственото си съществуване. 
Прашката в ръката на Давид е военно изкуство, а за изкуство на миролюбието ще поговоря друг път, когато видя негово проявление в живота, най-вече в блогърския, защото е по-реалната страна на същността му, от всичките й проявления до сега, преди анонимността да отърве от отговорност, боящите се да я поемат, но неизпитващи боязън да задържат в себе си, онова което ги безпокои иначе да открият. 
Изкуство е и блогването. Да привлечеш, да задържиш, затрогнеш или просто да си свободен. 
Все по-трудно публикувам в категория "изкуство" макар при създаването на блога, почти нямаше друг, който да я избира, понеже меко казано, не беше най-атрактивната. Отдавна преместих блога си, в категория "той и тя".
Защото от една страна всичко е изкуство, от друга: все за някой, каквото и да е било то, че дори да е "Давид" на Микеланджело, няма да е изкуство. Универсални критерии, никога не е имало, няма и да има, защото това е изкуството: съмнение и вяра, допускане до сърцето или пък не, единство, но преди всичко борба на противоположностите, противопоставяне дори в сходствата, а мен нещо не ми се препира, не ми се проявяват претенции, които могат да се окажат и моя собствена измама. Искам да оставя единствено на времето, да изрече тежката си дума. 
Не ми е цел, да пробуждам негативни реакции, като "това изкуство ли е?", ами и да е, и да не е, не искам да отвличам идея в подобна припирня. 
Твърде общо звучи: категория "Изкуство" - новини за изкуство, лайфстайл клюки за хора на изкуството, история на изкуството, критически отзиви за безсъмнени произведения на изкуството, теми за живота на изкуството в България, представяне на признати български творци, живопис, филми, музика, някои от снимките публикувани в блога, дори и в други категории, също са изкуство, театър, пантомима, графити, танци, манци - т.е. исках да кажа менци, ръчно изработени от някакъв боговдъхновен майстор или белите менци по торса на любимата, чиято целувка с погледа ти е истинско изкуство...
Не ми се иска винаги, и на всяка цена, по-скоро никак не ми се иска да представям разказите си, като изкуство. Писах вече, подобна оценка може да направи само един по-висш орган от разума ми.
Нямам проблеми да ги пускам в "Той и тя", когато в тях има любов. Но като няма?
В "Забавление", не всички са толкова забавни. 
В "Хоби" - твърде несериозно хоби е писането на разкази. Хобита са издигали музеи, пред които се прекланяме. Хобита купуват скъпи пушки и заради хобита чезнат животински видове, а и честно да си призная, не е точно хоби, писането на разкази, а ако е такова, то хоби е изобщо блогването. Благородното хоби е за лордовете, а мое хоби е живота. 
Има и нещо друго. Изпадам в много конфузна ситуация, когато пиша нещо друго, не разказ, а мои читатели: приятели и неприятели, наричат написаното "разказ".
В "Лични дневници", ами ще бъда обесен. И с право. Не споделям мислите на по-голяма част от героите си. Действията им също. Ако си ги припиша, ще поема чужда вина, а някак не ми се иска. 
Като, че ли е най-добре, да си има отделна категория "разкази" така не само няма да се натоварват с претенцията, че са изкуство, така ще се изчисти и пространство, за много други форми на изкуство. Не само, надявам се, няма да бъдат наричани неща, които нямам претенции, че са разкази: "разкази" щом не са публикувани в съответната категория. Но преди всичко, няма да се навлиза в чужди територии, а после да има сръдни и излишни, напълно излишни препирни. 











Тагове:   нова,   категория,


Гласувай:
23



1. mileidi46 - :)))
17.10.2010 14:29
Za teb trqbva spezialna grafa,priqtel4e..
--izpovedi na edno dete na suvremieto--:))
Pozdravi!
цитирай
2. cefulesteven - Za teb trqbva spezialna grafa, p...
17.10.2010 14:32
mileidi46 написа:
Za teb trqbva spezialna grafa,priqtel4e..
--izpovedi na edno dete na suvremieto--:))
Pozdravi!



:)))

Обаче ще е много сладко отделна категория: "Разкази"

Поздрави.
цитирай
3. jadeeyedmermaid - Аз от одавна се чудя, защо няма още ...
17.10.2010 15:45
Аз от одавна се чудя, защо няма още такава категория. Липсва също категорията - животни. Успехи и приятен ден.
цитирай
4. cefulesteven - Аз от одавна се чудя, защо няма още ...
17.10.2010 15:50
jadeeyedmermaid написа:
Аз от одавна се чудя, защо няма още такава категория. Липсва също категорията - животни. Успехи и приятен ден.



:))))
цитирай
5. menyanthe - Отдавна писах по други теми-пре...
17.10.2010 17:02
Отдавна писах по други теми-предложения за нови категории, че трябва да има категория "Разкази" или "Проза". Така, както има категория "Поезия". Съвсем естествено е, да има и "Проза". Но никой не ме чу. Надявам се, че теб ще те чуят! :)
цитирай
6. miaa - Харесвам категория" Проза"..Една напълно ясна и точна категория:)
17.10.2010 17:19
Без помпозност.. Исках само да отбележа, по- скоро да допълня,че лично аз , пиша в "Лични дневници", но не споделям само лични чувства и преживявания, често пиша и за хора, които обичам, близки, роднини , изобщо хора, които са оставили следа в сърцето ми.
Подкрепям те Стеф! Успех!
цитирай
7. анонимен - по-добре да има категория цефулия
17.10.2010 18:16
по-добре да има категория цефулия
цитирай
8. veninski - Подкрепям те напълно!
17.10.2010 19:26
Подкрепям те напълно!
цитирай
9. pladi - Art
17.10.2010 19:31
Изкуството в най-общ смисъл представлява ползване на впечатления, знания и умения за творческа изява на субективните представи на твореца за себе си и за света. То е умението за представяне на определена информация на зрителя или слушателя посредством една от формите на естетическо възприятие и възпроизвеждане на света. То е също така форма на обществено съзнание и съставна част от културата на човечеството. Продукт е на различни човешки дейности, много сложно изглежда наистина, но няма нужда от нова категория, важното е не да знаеш всичко, а да намериш навреме това, което ти трябва- на точното място!:)
цитирай
10. hel - Приветствам и подкрепям идеята за ...
17.10.2010 21:07
Приветствам и подкрепям идеята за нова категория, като "Проза" е по-разширено и подходящо понятие. Би било добре да има и подкатегории - "Разкази", "Романи", "Еесета"...
Според мен липсва и категория "Произведения за деца".
цитирай
11. cefulesteven - Отдавна писах по други теми-пре...
17.10.2010 22:26
menyanthe написа:
Отдавна писах по други теми-предложения за нови категории, че трябва да има категория "Разкази" или "Проза". Така, както има категория "Поезия". Съвсем естествено е, да има и "Проза". Но никой не ме чу. Надявам се, че теб ще те чуят! :)


"Проза" наистина е добре, защото много жанрове, извън разказа, ще останат иначе пренебрегнати.
цитирай
12. cefulesteven - Без помпозност. . Исках само да о...
17.10.2010 22:27
miaa написа:
Без помпозност.. Исках само да отбележа, по- скоро да допълня,че лично аз , пиша в "Лични дневници", но не споделям само лични чувства и преживявания, често пиша и за хора, които обичам, близки, роднини , изобщо хора, които са оставили следа в сърцето ми.
Подкрепям те Стеф! Успех!



Става понякога грешка, читатели остават заблудени, че героят е автора, нещо което в последствие създава недоразумение. За това, като, че ли е по-добре да си има тази пуста категория "проза", а личните дневници, да са наистина лични дневници.
цитирай
13. cefulesteven - Подкрепям те напълно! Благ...
17.10.2010 22:28
veninski написа:
Подкрепям те напълно!


Благодаря ти.
цитирай
14. cefulesteven - Изкуството в най-общ смисъл пре...
17.10.2010 22:28
pladi написа:
Изкуството в най-общ смисъл представлява ползване на впечатления, знания и умения за творческа изява на субективните представи на твореца за себе си и за света. То е умението за представяне на определена информация на зрителя или слушателя посредством една от формите на естетическо възприятие и възпроизвеждане на света. То е също така форма на обществено съзнание и съставна част от културата на човечеството. Продукт е на различни човешки дейности, много сложно изглежда наистина, но няма нужда от нова категория, важното е не да знаеш всичко, а да намериш навреме това, което ти трябва- на точното място!:)



Така е!
цитирай
15. cefulesteven - Приветствам и подкрепям идеята за ...
17.10.2010 22:29
hel написа:
Приветствам и подкрепям идеята за нова категория, като "Проза" е по-разширено и подходящо понятие. Би било добре да има и подкатегории - "Разкази", "Романи", "Еесета"...
Според мен липсва и категория "Произведения за деца".



Съгласен съм, напълно!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8425971
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112551
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930