Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2011 17:22 - Циганче продава България
Автор: cefulesteven Категория: Други   
Прочетен: 3461 Коментари: 5 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Някой ден ще напиша за чувството, когато започваш лятната си ваканция с гостуване в родния си град. Наистина си заслужава да се пише за това чувство. Но ще го направя друг път.
Някой ден ще напиша дълъг постинг за странностите на асеновградчани. За Станимака може да се говори, че е прословут с многото си храмове, с виното си и булчините одежди, но истинската му атракция си остават хората. По-скоро чешитите. Не само мое мнение е, че има чешити, които не са асеновградчани, но няма асеновградчанин, който да не е чешит. Дори и най-близкият до стандартните модели индивид, с нещо не е точно като всички останали, а стига да го опознаеш по-добре, ще разбереш, че за разлика от всички българи, които най-вероятно сме потомци на траките, той още по-вероятно е потомък на извънземни.
От асеновградчанин очаквай всичко друго, само не и да е съвсем нормален.
Макар да ми се събират около тридесет години живот в този град, няма да престана да се учудвам и да се чувствам, когато съм в Асеновград, малко, като в "Пътеводител на галактическия стопаджия".
Тази ваканция, още първия ден, един малък симпатяга, разби окончателно илюзията ми, че вече нищо не може да ме изненада в този град.
Както сме седнали аз, милото ми и тийнейдъра на кафе, минава зад нас и ни предлага съвсем професионално вестник. За тридесет стотинки. Да го подгоня като циганче, не ми дава сърце, то не проси, а продава вестник. Да му скъсам ушите за дивотията, не върви, не ми дава сърце. Самият съм бил продавач на вестници.

А и циганче да продава вестник "България" - звучи гордо.

Друг е въпроса, че този вестник е издаден от ВМРО и предназначен за безплатно разпространение.

Става ми смешно, а и едновременно с това едно, как да го опиша: затрогнато.
Ето това се казва предпреимачески дух. Погледнете го на колко е, а каква гяволия му е хрумвала.

Е, има известна мрачна символика с името на вестника...и как се продава всичко в България, че и самата България. Но как да му се сърдиш: толкова невинен изглежда. И ако той злоупотребява с тридесет стотинки на брой, други с по-светла кожа, го направиха с милиарди. По-подобни на тази схема. Не е нито политик, нито подземен бос, а само може би, едно гладно хлапе.

Слагам си усмивката. Разкарвам мрачните мисли. Обръщам го на смях и вместо тридесет, му давам петдесет стотинки, само и само да позира за две снимки.

Естествено прибрах си и вестника.

И като се замисля, не съм никак възмутен. Напротив, смешно ми е и си казвам:

"Евала, малкият!"



Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Та той е такъв възторжен сладур, Стеф,
19.08.2011 18:22
по-добре да продава "България", отколкото да прави това, което почти всички негови събратя практитуват. Пък нали и циганите са Българи, трябва да се опитаме да ги приобщим и да се осъзнаят като такива. Хубав уикенд!
цитирай
2. shtaparov - На това му викат "циганска работа"
20.08.2011 01:56
Циганчето и Индия,и Египет,и майка си ще продаде,та на България ще й прости...
цитирай
3. cefulesteven - по-добре да продава "Бълг...
20.08.2011 09:22
makont написа:
по-добре да продава "България", отколкото да прави това, което почти всички негови събратя практитуват. Пък нали и циганите са Българи, трябва да се опитаме да ги приобщим и да се осъзнаят като такива. Хубав уикенд!



Изобретателно е, и все пак работи, а ако успее да продаде вестниците, по-добре, отколкото да се раздадат без пари, защото от опит знам, когато се плати за нещо за четене, то се чете. :)))
цитирай
4. cefulesteven - Циганчето и Индия, и Египет, и майка ...
20.08.2011 09:22
shtaparov написа:
Циганчето и Индия,и Египет,и майка си ще продаде,та на България ще й прости...



:))))
цитирай
5. cefulesteven - Радвам се, че си от мая град. Така е, ...
20.08.2011 09:25
nikstan написа:
Радвам се ,че си от мая град .Така е, ние направихме пловдивските "майнички" -"тарикати" ...:)))))) До среща.Аз съм тук.:)))


Идвам си често. През месеци. Трябва да си кажа, че града ни, много бързо мени облик. Когато живях в него не ми правеше впечатление, но сега ми е очевидно. До среща:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8439644
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112560
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930