Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2010 13:39 - Нимфата на библиотеката или най-хубавата книга
Автор: cefulesteven Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2809 Коментари: 2 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Из "За книгите и хората"

Бил съм дете - на девет и половина-десет. Въпреки това женското обаяние на младата библиотекарка ми въздейства силно, много силно. Сигурно е била стажантка или е замествала титулярката, била е назначена пробно или нещо друго, което не разбрах. Вероятно си има своето рационално обяснение. Но в живота ми тя се появи и изчезна като видение. За да окаже влияние върху цялото ми съществуване.



Въртях се из детския отдел и търсех книга. Все не намирах нещо, което да ме привлече, явно не съм бил в настроение, а една книга и до днес се чудя какво търсеше точно в този отдел: "На прага на зрелостта". Става въпрос за великолепната повест на Джоузеф Конрад. Въпреки, че героят е осемнадесетгодишен капитан, доста зрялост се иска, за да бъде разбрана книгата. Чудех се дали да не я взема и да се поизмъча, защото от първите редове разбрах, че ще е точно мъчение, не четене. Слава Богу, не го сторих. За да я прочета преди няколко години и да бъде наистина четене с удоволствие, а не мъчение. Това беше и единствената книга там, която ме впечатли толкова, че да я помня и до днес, и то именно, защото беше крайно неподходяща за възрастта ми.



Не помня и чертите на нимфата в библиотеката, само това, че беше красива, много красива какичка. Може пък точно това да ме е разсейвало толкова, че да не мога да си избера книга. Накрая явно й омръзна. Викна ме и ме попита искам ли да ми даде най-хубавата книга. Глътнах си езика, после смотолевих нещо, което би трябвало да означава "да". Тогава тя се замисли и ми каза, че няма да я разбера. Разочарован бях, а тя:

- Първо прочети тази книга, за да се подготвиш за по-хубавата.



Взех препоръчаната книга, която иначе бих отказал. А сега не само, че не отказах, ами и прочетох. При това - никога не беше ми се случвало, на другия ден я занесох. Даде ми друга, която пак не е най-хубавата, но щяла да ме подготви за по-хубавата. Прочетох и нея. Пламна изследователски дух.

Минаха две седмици, а в тях пет пъти ходих до библиотеката и пет книги прочетох, с надеждата, че най-после ще съм подготвен за най-хубавата.



Как съм се почувствал, когато веднъж не видях онази какичка, а старите, познати лица в библиотеката, не помня. Не ми е било леко. Мислех си, че е друга смяна, че скоро пак ще се появи. И продължих играта ни. Вземам следваща книга и я чета с надеждата, че тя ме подготвя за по-хубавата. И чакам да се появи вдъхновителката ми. Дълго отказвах да приема, че ме е мамила, че не е знаела коя е "най-хубавата книга".

Когато станах достатъчно зрял, за да прозра абсурдността на надеждите си, вече бях и достатъчно зрял емоционално, за да разбера мотивите на библиотекарката.



Знам, че няма да прочета "най-хубавата книга", защото "най- " такава няма.

Но продължавам да се подготвям за нея. Защото - току-виж, въпреки, че я няма, съм попаднал на нея, а още не съм подготвен да я разбера.



Още от колонката ми в Буквите, тук.


Новият ми роман: "Убийство в социалната мрежа", може да бъде издаден, благодарение на твоя глас, тук. 
 


Тагове:   нимфата,   най-хубавата,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamkamu - +
20.10.2010 18:24
Късметлия си ти! В библиотеката на моето читалище "Раковски" се подвизаваха две яки лелки, които не ми обръщаха никакво внимание. Което беше още по-добре за мен, де :) Можех да изкарам вътре цял следобед необезпокояван от никого, критично прелиствайки заглавията и накрая, когато се прибирах, баба ми вече беше на нокти: "Къде си бе сине майчин? Пак си ходил из квартала с беслеметата!"

Сега ми е по-лесно -има Интернет. Но сладостта от онова безкрайно ровене из дългите и високи рафтове никога не ме е навестявала от тогава.

Аз обаче още не съм достигнал зрялост, като теб. Поне според повечето ми познати и приятели :)))
цитирай
2. ib4on - Ей, Приятел как се спрвяш с анони...
21.10.2010 00:42
Ей, Приятел как се спрвяш с анонимните........е не ми харесват!!!

теса като миризливи бръмбари......
МИРИШЕ........
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8404777
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112535
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031