Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2010 14:49 - Ковчежето
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 3547 Коментари: 16 Гласове:
11

Последна промяна: 03.07.2010 15:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Беше всеотдайна, очите й шоколадови бонбони готови да се разтопят от топлина. Избухнеше ли гневно, след това се смееше. Не се скучаеше с нея, обичаше да пътуваме. Често без посока, винаги когато имаме възможност. Обичаше да дълбаем по корите на дърветата инициалите си. По пейките в паркове на различни градове, достатъчно й беше да направим това, че да има цел пътуването за нея. Когато дъщерите ни станаха възрастни, тя се държеше като подрастващата ми дъщеря. Дръзка, бунтовна, не съгласна с това и онова, понякога комична, не винаги права. Говореше автоматично, думите и свистяха като сърп или се разтваряха като омара. Имаше дни в които докоснала чело в прозореца гледаше навън без да промълви. Попитах ли я какво й е, казваше, че гледа филм. Помолих ли я да ми го разкаже, хващаше ме за ръка, дърпаше ме при себе си и ми прошепваше да го погледаме заедно. Имаше си своя тайна и тя беше ковчежето. Купено от дядо й, за шестият й рожден ден. Старинна вещ, добра изработка, дърворезба. В началото исках да го погреба с нея. Нека си отиде с всичко онова което кри от мен петдесет и седем години. Осъзнах, че то крепя връзката ни. Под ключ държеше свободата си. Недокоснатото кътче от този с когото споделя всичко останало. Своя свят. Малкият и недостъпният. Когато бях на тридесет исках да го отключа. На четиридесет се примирих. На петдесет мислех, че крие ужасна тайна. Детска травма или истината за ужасно престъпление. През цялото време съм допускал, че крие любовни писма. От най-различни мъже с които е имала интимни отношения по време на връзката ни. Изнудвал съм я, да го отвори. Оказвал съм й всевъзможен натиск. Подкупвала ме е с усмивка или е ставала гальовна. Очите й изведнъж са пламвали, настръхвала е като гневна котка, съскала е като змия, изричала ми е, при това съвсем сериозно, че ще ме напусне, но ковчежето нямам право да отворя преди смъртта й.
Примирявах се, тя имаше право, разтваряше бедра и сърце, мислите си и ароматите. Ковчежето беше по-голямо от кутия нейни обувки и по-малко от кутия мои. Какво толкова може да крие в него. Ще си купя и аз ковчеже и толкова. Рекох го и го направих. Поне в своето имаше какво да крия. Развърза ми ръцете. Като малък не мечтаех да стана космонавт, а художник. Талант нямах и не се заблудих, че имам, но красивото не престанах да обичам. Ежедневието ме срещаше с много жени. Контактите ми трябваше да са делови, но не винаги оставаха единствено такива. Да се увличах, не се увличах, обичах единствено нея. Снимки обаче обичах да правя. Голи тела, нищо повече. Голи тела които исках, но не можех да нарисувам. Нейното ковчеже ми помогна да запазя тези образи. Ако тя нямаше своята тайна от мен, аз не бих имал право на своята. Щях да я унищожа. Нямаше даже да извадя снимките. Щяха да си останат на лентата, да я крия около седмица и да я разглеждам, а после да я унищожа. Така имах бледо подобие на детската си мечта. Благодарение на нейната тайна я имах. Осъзнавах го. Въпреки това, пак понякога ми се искаше да надникна в ковчежето. Напивах я, любех я до състояние в което губеше разума си, подарявах й цветя с повод и без повод, сърдех й се, правих се на дете, отгатвах какво желае преди да си го е помислила и го изпълнявах или небрежно подхвърлях за ковчежето. Хиляди тактики смених, бях готов дори да отворя своето. Добре, че не го направих, щеше да я нарани. Мислеше си, че няма друга жена в живота ми. Едва когато ръката й изстина в моята, съзнах какъв риск съм създал. Ако аз бях починал по-рано, тя с моето право щеше да отвори ковчежето ми и на тази преклонна възраст да претърпи най-страшното си разочарование. Не толкова изневерите, те са стари, но лъжата. За тези жени, тя, така и не разбра, нито заподозря, не си е и помисляла даже. Страшно щеше да бъде, ако отвореше ковчежето и види снимките на голи женски тела в най-горещи пози. Представих си сцената. Загорча ми, заболя ме, почувствах се виновен, а след това ме беше страх да отворя нейното ковчеже. Какво ли можеше да крие в него? Каква ли страшна истина за моя заблуда? По-добре да погреба ковчежето с нея. По-добре да не разбера. По-добре, по-добре, но нали тя ми даде ключа. Гаснеше, откачи го от врата. Нямаше сили дори да се усмихне, но улових усмивката й. Тя е пазила тайната си, само за да я сподели. Като последен дар който иска да ми направи. Тайната й би загубила смисъла си, без мен. Въртях ключето между пръстите. Трепереха и едва го пъхнах в ключалката. Изпълни ме сексуална възбуда. Отключих, но дълго не смеех да отворя капака. Петдесет и седем годишна тайна. Тайната на съвместният ни живот. Трябваше ли, трябваше ли да я узнавам? Имах ли сили да я понеса? Нямаше ли да обезсмисли всичко останало? Сърцето ми скачаше, притъмня ми, свих устни. Отворих капака.
Ковчежето беше почти празно.
Само един ключ имаше в него.
Дубликат на ключа за моето ковчеже.
 



Гласувай:
11



1. miaa - Толкова е истинско и мъдро! Един от ...
03.07.2010 16:11
Толкова е истинско и мъдро! Един от най- хубавите разкази, които съм чела!
Благодаря ти Стеф! Съществуват ли все още тези жени, които умеят да ценят и да пазят не само своята чест И достойнство?А и този на любимия. Да умееш да живееш пълноценно е изкуство.
Това не се учи! То е дар от Бога!
цитирай
2. cefulesteven - Толкова е истинско и мъдро! Един от ...
03.07.2010 16:16
miaa написа:
Толкова е истинско и мъдро! Един от най- хубавите разкази, които съм чела!
Благодаря ти Стеф! Съществуват ли все още тези жени, които умеят да ценят и да пазят не само своята чест И достойнство?А и този на любимия. Да умееш да живееш пълноценно е изкуство.
Това не се учи! То е дар от Бога!



Съществуват, Миаа. И те са достойни във всяко едно отношение, въпрос на характер е, на същност, която побеждава, която става по-силна с дните. Ти си такъв характер.
цитирай
3. miaa - Изненадана съм. . Неочаквах! Бл...
03.07.2010 16:23
Изненадана съм..Неочаквах! Благодаря ти за вниманието, Стеф!Хубав ден!
цитирай
4. cefulesteven - Изненадана съм. . Неочаквах! Бл...
03.07.2010 16:29
miaa написа:
Изненадана съм..Неочаквах! Благодаря ти за вниманието, Стеф!Хубав ден!



Прекрасен нека е и за теб, Миаа.
цитирай
5. анонимен - ooooooooo stef. . tolkova neo4a...
03.07.2010 16:35
ooooooooo stef..tolkova neo4akvano..mnogo tejko..pone za men...
цитирай
6. cefulesteven - ooooooooo stef. . tolkova neo4a...
03.07.2010 16:40
анонимен написа:
ooooooooo stef..tolkova neo4akvano..mnogo tejko..pone za men...

Доста тежъко е наистина, понякога.
Имаме си тайна, тайна дори и от най-близкия, а в самата тайна може да има друга тайна, тайна за самите нас. И би могла да е шокираща. Но такъв е живота:)

Бенра много хубаво го каза при Ангелина, а това е и девиза на една жена, която много, много ценя и промени навремето живота ми, най-малко с това, че издаде "Бяс и рози", ще цитирам смислово думите:

"Когато нещата изглеждат крайно зле, то просто няма как по-лоши да станат и следва само добро."
цитирай
7. анонимен - stef. . sega az taini nqmam. . i za6to ...
03.07.2010 17:10
stef..sega az taini nqmam ..i za6to li da imam..da vzema da 6okiram nqkogo li..ami ne...dostat4no e 4e az samata sam edna prirodna zagatka..tova stiga nali.... a ina4e misalta az taka q znam....kogato nqma nakade pove4e da se vlo6at ne6tata..te se opravqt..
цитирай
8. cefulesteven - stef. . sega az taini nqmam. . i za6to ...
03.07.2010 17:19
анонимен написа:
stef..sega az taini nqmam ..i za6to li da imam..da vzema da 6okiram nqkogo li..ami ne...dostat4no e 4e az samata sam edna prirodna zagatka..tova stiga nali.... a ina4e misalta az taka q znam....kogato nqma nakade pove4e da se vlo6at ne6tata..te se opravqt..


Всъщност и аз нямам тайни от най-близките. Това ме прави по-свободен.
цитирай
9. анонимен - stef. . . . ama ti si ujasno prav. . . az ...
03.07.2010 17:38
stef.... ama ti si ujasno prav... az sega se zamislih..naistina kato nqma6 taini si po svoboden.... u4udi me de..mnogo me u4udi..
цитирай
10. cefulesteven - stef. . . . ama ti si ujasno prav. . . az ...
03.07.2010 17:44
анонимен написа:
stef.... ama ti si ujasno prav... az sega se zamislih..naistina kato nqma6 taini si po svoboden.... u4udi me de..mnogo me u4udi..



Но има и една малка уговорка. Нямам свои лични тайни, но за сметка на това имам много, които са чужди тайни, тях пазя ревниво като живота си.
цитирай
11. анонимен - tova za 4ujdite taini sam saglasna. ...
03.07.2010 17:51
tova za 4ujdite taini sam saglasna..tova e taka..nooooooo az se zamislih za tova ..kak ti se 4uvstva6 svoboden....i kakvo moqta polovinka razbira pod dumata svoboden...iiiiiiiiii vaob6te kolko mnogo razlika ima..iiiiii kak izob6to ti priema6 tazi dumi4ka svoboden..i kolko mnogo za teb ozna4ava lubovta...iiiiiii izob6to.. za kakvo si govorim stef...kolko mnogo stoi6 nad suetata 4ove6ka...
цитирай
12. cefulesteven - tova za 4ujdite taini sam saglasna. ...
03.07.2010 17:55
анонимен написа:
tova za 4ujdite taini sam saglasna..tova e taka..nooooooo az se zamislih za tova ..kak ti se 4uvstva6 svoboden....i kakvo moqta polovinka razbira pod dumata svoboden...iiiiiiiiii vaob6te kolko mnogo razlika ima..iiiiii kak izob6to ti priema6 tazi dumi4ka svoboden..i kolko mnogo za teb ozna4ava lubovta...iiiiiii izob6to.. za kakvo si govorim stef...kolko mnogo stoi6 nad suetata 4ove6ka...


Как приемам думата: "свободен", сигурно ще разбера, когато сложа последната точка, след последният ред, в живота си. Говорих за свободен, в конкретен план, свободен от един товар, а и освободен от разстоянието, което създава тайната между Аз и Най-Близкото. Любимата.
цитирай
13. анонимен - stef. . abe 4ovek. . nakade go izf...
03.07.2010 19:32
stef..abe 4ovek..nakade go izfilosofstva sega..azaaaaaaaaa..nai blizkoto ..lubimata..eeeeeeee..az kak da talkuvam ne6tata sega..ami po6tadi me de..... az ne sam tolkova umna kato teb....napi6i ne6to ..malko po taka... kato za prostosmartni..i az filosofstvam.... ama moqta filosofiq i decata q razbira6...ama tvoqta ne6to mi se gubi ot pogled.... to ne stiga sega..4e zaradi onzi mafiot sam na uspokoitelni...ami i tvoite sani6ta da talkuvam...ami ne stava taka..prosto ne stava...neka da sme korektni stef..nali taka.... na moite komentari 6te otgovarq6 ..po prosti4ko... za da moga az kato ti zavartq slojniq si otgovor..i vili da razbere za kakvo stava vapros..nali taka......
цитирай
14. cefulesteven - stef. . abe 4ovek. . nakade go izf...
03.07.2010 19:34
анонимен написа:
stef..abe 4ovek..nakade go izfilosofstva sega..azaaaaaaaaa..nai blizkoto ..lubimata..eeeeeeee..az kak da talkuvam ne6tata sega..ami po6tadi me de..... az ne sam tolkova umna kato teb....napi6i ne6to ..malko po taka... kato za prostosmartni..i az filosofstvam.... ama moqta filosofiq i decata q razbira6...ama tvoqta ne6to mi se gubi ot pogled.... to ne stiga sega..4e zaradi onzi mafiot sam na uspokoitelni...ami i tvoite sani6ta da talkuvam...ami ne stava taka..prosto ne stava...neka da sme korektni stef..nali taka.... na moite komentari 6te otgovarq6 ..po prosti4ko... za da moga az kato ti zavartq slojniq si otgovor..i vili da razbere za kakvo stava vapros..nali taka......



Забелязвам, че си разбрала разказа чудесно, а доста по-неглежирания отговор, казваш, че не разбираш, май малко ме майтапиш:)
цитирай
15. анонимен - stef. . vidqh onzi mafiot. . i sega ...
03.07.2010 19:44
stef..vidqh onzi mafiot..i sega sam zle..a kato sam zle zapo4vam da se maitapq.... tova e..prosti4ko e...
цитирай
16. cefulesteven - stef. . vidqh onzi mafiot. . i sega ...
03.07.2010 20:00
анонимен написа:
stef..vidqh onzi mafiot..i sega sam zle..a kato sam zle zapo4vam da se maitapq.... tova e..prosti4ko e...



:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8431803
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112553
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930