Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2010 18:03 - Малък дървен сувенир
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 4693 Коментари: 20 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Жената беше в Африка и ми донесе подарък, фигурка на някакво си там божество.
И аз забелязах приликата, а тя сияеше.
-Нали прилича, скъпи…Нали ти прилича…
-Ъхъ…-удивен бях. Очарован и малко смутен. Имаше нещо странно, имаше. Но беше прекрасна изработката.
-Кажи, че ти прилича. Кажи, кажи…
Чудех се какво да отговоря. Често не губех дар слово, нито самообладание, но този път нещо ме накара да се почувствам странно. Прилика наистина имаше. И аз я забелязах преди още да е започнала напористо да търси потвърждението ми. За изработката на този кумир сякаш бях позирал. Приличаше на мен. Определено приличаше.
И устните му като моите и формата на черепа. Челото му високо, а не като на африканците. Скулите му показваха характер. Не толкова твърд, че да бъде скучен, не толкова мек, че да бъде използван. Загадъчно и хитро лице, в същото време открито. Лице на човек който може да бъде и общителен. Също и суров, пренебрежителен. Когато трябва да се държи с достойнство, когато реши да е ведър и лекомислен. Човек на реда, но и човек на живота. Познал излишното, но и оценил най-нужното. Фигура в тон с времето и възможностите. Неоткрояваща се, обикновена, но с нещо индивидуална. Имаше коремче и мазнини по гърдите и кръста, обли рамене и остра брадичка с лека трапчинка. Изобщо не приличаше на негърска фигура. Напомняше на отрезнял от живота фавн. Добър съпруг и баща, някога вдъхновен поет, днес човек, твърде човек.
Трогна ме и ме изненада. Попитах я що за божество е това, а тя вдигна рамене и се засмя. Купила го от някаква сергия за сувенири. Заприличало и веднага на мен. Постояла малко и колкото повече го гледала толкова повече и приличал. Опитала се да се разбере с продавача с жестове, но не се получило. Сторило й се даже, че й се подхилква. Сигурно била показала нещо което на техен език на жестовете звучи страшно глупаво или неприлично. Разпитала и гида, после на кораба, но африканският фолклор е богат. Включва и стари и не толкова стари божества, истински измислици и индивидуални тълкования на митологията. Никой не се досетил що за нещо може да е това.
-Но прилича на теб, нали? Прилича, кажи…
-Прилича.
-Много нали?
-Много, да.
Целунахме се и после правихме секс. Тя заспа, а беше ранен следобед. Излязох да изпия бира, но пих три. Нещо в подаръкът ме смущаваше. Вероятно приликата. Дали не е африканска черна магия. Нелепо, но ми премина през ума. Разтърсих глава и прогоних нездравата мисъл. Магии няма.
Казах го по-късно и на едно девойче от входа. Няма никакви магии. Никакви.
Побъбрехме си за литература с нея. Показа ми стиховете си. Мислех да й дам кураж, но вместо това съсредоточих поглед и открих много от слабостите й.
Не го правих със зла умисъл. Напротив. Не исках да става така, но накрая едва успя да скрие, че е просълзена.
Странно. Почувствах топлина подобна на вдъхновение, в този миг.
Изобщо не й отиваше да плаче. Не бе толкова красива. Още по-малко и отиваше да крие сълзи – не беше толкова пораснала.
Не исках да я разстройвам, но сама си е виновна. Защо се взима толкова на сериозно?
Аз съм добър съпруг и баща. Изпълнявам семейните си задължения и имам обществено положение, а това е много важно днес, както и вчера е било, както и утре ще бъде.
Двете ми дъщери са големи и учат в престижни факултети в чужбина. Гордост са ми те. Не нещата които пишех някога и с които спечелих уважение. И сега мога да пиша. Стига да поискам мога, но защо…
Какво имам толкова да кажа. Всъщност много имам, но то не е за казване. Има и такива неща за които чакам просто подходящото време.
Сега изкуството на писателя е не да пише, а да не пише.
Това е.
Истинските ценности в живота трябва да се опознаят и придобият.
Чак тогава да се пише.
Не някакви незрели автори да бягат от действителният живот и да се мислят за велики.
И какво, ако са?
Голяма работа. И без тях може света.
Добрите са пробили, а тази тук е готова да се разциври.
Защо я мисля изобщо. Ще порасне и ще разбере, че съм бил прав. А тези които не разбират пречат и на себе си и на околните. Ето заради такива не ми се пише, а мога да пиша по-добре от тях. Сигурен съм. Но те са обсебени от музи ли, от медузи ли, от болните си мозъци или кой ги знае от що. Пилеят си живота и нищо реално не са направили. Ама нищо.
Изкачвам си стълбите и пак си мисля за африканският кумир. Има нещо нередно в него.
Глупости! Въобразявам си. Хубава фигурка. Добре сложена. Прилича на истински, а не на някакво си божество.
Изпълва ме прилив на вдъхновение. Желание да напиша нещо за „момичето разстроено от истината”. Не, по-добре „момичето което разстроих защото бях откровен.”.
Всъщност стиховете й, май не бяха никак лоши, но имаха си слабости. Нека бъдем честни.
Жената е будна и се разюздава в кухнята. Знам какво прави. Унищожава хранителни припаси за петдесет години в противоядрено убежище. Защо не млъкне малко! По-точно, да спре да тропа за малко!
Пиша: „момичето щоего ще приеме през сълзи истината…”
Вбесявам се на себе си, защо не я разплаках до край. Вбесявам се на нея, че ме възбуди и отблъсна. Защото точно това направи. И на жена си в кухнята, че продължава да акулства, се вбесявам. Но най-вече на онези агресивни псевдо – автори, дето вместо да направят нещо в живота си само пишат. И пречат на сериозните автори да разкрият истинските човешки ценности и майсторство.
Отварям един от водещите литературни сайтове. Разбира се и днес разни такива безделници са публикували писанията си.
Знаех го преди да погледна, но пак ме хваща яд, като виждам.
Прочетох ли или не, не съм сигурен, но и без друго не харесвам писанията им. Гласувам най-ниска оценка, за да им смъкна рейтинга.
Спомням си просълзените очи на момичето.
После видението се разсейва, а аз се чувствам облекчен и олекнал все едно съм написал стиха, без да съм го направил.
И си мисля, защо ми е изобщо да пиша, след като мога да изпитвам чувството по толкова по-лесен начин.
Утре пак. В други ден пак. Става ми хоби.
Стоя около час в приятно опиянение, но нещо ме срязва.
Погледнах към фигурката. Чувствах, че има нещо нередно, но едва сега забелязах какво е.
Грабнах я. Отидох в кухнята. Жена ми тъкмо беше приключила вечерята си и приличаше на спокоен син кит.
-Скъпа, - едва сдържах гласа си спокоен – защо това мъжко тяло няма член.
Огледа я учудено.
-Наистина! Няма….
Обърка се и рече:
-Изобщо не забелязах, че липсва….Ама ти как…Извинявай…
Изчерви се силно.
 


Тагове:   малък,


Гласувай:
24



1. анонимен - Достоен отговор бих казала:) По...
10.07.2010 18:08
Достоен отговор бих казала:) Познах този шпиндел.
цитирай
2. cefulesteven - Достоен отговор бих казала:) По...
10.07.2010 18:12
анонимен написа:
Достоен отговор бих казала:) Познах този шпиндел.



Сигурно бъркаш:)
цитирай
3. haralanov - Истинските ценности в живота трябва да се опознаят и придобият...
10.07.2010 18:22
Не съм съгласен,че ,,изкуството на писателя е не да пише,а да не пише,,.Вярно е,че мълчанието много неща може да каже но пък и може да бъде израз на творческо безсилие и откровена простотия.Не е провокация от моя страна!Здрав бъди!
цитирай
4. cefulesteven - Не съм съгласен, че, , изкуството на ...
10.07.2010 18:24
haralanov написа:
Не съм съгласен,че ,,изкуството на писателя е не да пише,а да не пише,,.Вярно е,че мълчанието много неща може да каже но пък и може да бъде израз на творческо безсилие и откровена простотия.Не е провокация от моя страна!Здрав бъди!



И аз не съм съгласен с героя си. Всъщност, пълен негов антагонизъм съм:) Точно това което написа споделям.
цитирай
5. анонимен - Не отричай, де. Личи си кой те е вд...
10.07.2010 18:27
Не отричай, де. Личи си кой те е вдъхновил. Свързан е с последни блогърси събития.
цитирай
6. cefulesteven - Не отричай, де. Личи си кой те е вд...
10.07.2010 18:29
анонимен написа:
Не отричай, де. Личи си кой те е вдъхновил. Свързан е с последни блогърси събития.



Нищо ново няма. Разказът е писан преди години. Публикуван е и в "Бяс и рози" повечето са го и чели. Казах ти, че бъркаш.
цитирай
7. анонимен - това е стар разказ на Стефан. ЧЕЛ СЪМ ...
10.07.2010 18:32
това е стар разказ на Стефан. ЧЕЛ СЪМ ГО И ПРЕДИ.
цитирай
8. cefulesteven - това е стар разказ на Стефан. ЧЕЛ СЪМ ...
10.07.2010 18:37
анонимен написа:
това е стар разказ на Стефан. ЧЕЛ СЪМ ГО И ПРЕДИ.



Поздрави:) Сега се сещам, че и на почти всички премиери на "Бяс и рози" е четен.
Да не се прави връзка с реални лица и събития...
цитирай
9. makont - Натъжи ме нещо твоя разказ!
10.07.2010 19:52
Доста се е обожествил лирическият герой, но на края ми хареса как си го сразил!
цитирай
10. cefulesteven - Доста се е обожествил лирическият ...
10.07.2010 19:54
makont написа:
Доста се е обожествил лирическият герой, но на края ми хареса как си го сразил!


Има си го и тъжното, и смешното в нашата реалност, а героят ми макар очарователно трагикомичен си е типичен. Не завиждам на този, който случайно се оприличи с него.

Поздрави и усмивки.
цитирай
11. анонимен - Може и да си го писал отдавна,
10.07.2010 20:24
но сега го публикуваш много навреме. Достоен отговор на простотията!
цитирай
12. cefulesteven - но сега го публикуваш много навр...
10.07.2010 20:40
angpiskova написа:
но сега го публикуваш много навреме. Достоен отговор на простотията!



Честно беше без умисъл. Ще трябва да намеря отнякъде някой екземпляр от книгата, за да ти подаря един.
Един от скъпите ми разкази е това:) А в началото дори не ми се харесваше, но пък за сметка на това, имаше масово одобрение. Явно всеки си намираше подобен познайник из мрежата:)
цитирай
13. анонимен - :))))))
10.07.2010 20:45
има ги всякакви....Е, това си е реалният живот във виртуала, както много пъти съм казвала. Потвърждение, впрочем на тезата ми за порочния кръг - като се появи нещо читаво и една сюрия се юрва да го катурва. Познай обаче накрая кой пада:)
цитирай
14. cefulesteven - има ги всякакви. . . . Е, това си е р...
10.07.2010 20:59
angpiskova написа:
има ги всякакви....Е, това си е реалният живот във виртуала, както много пъти съм казвала. Потвърждение, впрочем на тезата ми за порочния кръг - като се появи нещо читаво и една сюрия се юрва да го катурва. Познай обаче накрая кой пада:)


Все идва онзи момент, в който живота дава зелена улица само на читавото:)
цитирай
15. miaa - "Истинските ценности в жи...
11.07.2010 11:41
"Истинските ценности в живота трябва да се опознаят и придобият."
И не е толкова важно понякога дали това, което пише човек, ще се хареса на хората!
По- важно е да го правиш за себе си, за да почувстваш своите емоции и възможности!А истината отразена рано или късно , получава признание.
Този разказ винаги с удоволствие го чета,Стеф!Благодаря ти!
цитирай
16. cefulesteven - "Истинските ценности в жи...
11.07.2010 12:05
miaa написа:
"Истинските ценности в живота трябва да се опознаят и придобият."
И не е толкова важно понякога дали това, което пише човек, ще се хареса на хората!
По- важно е да го правиш за себе си, за да почувстваш своите емоции и възможности!А истината отразена рано или късно , получава признание.
Този разказ винаги с удоволствие го чета,Стеф!Благодаря ти!



:)))))
цитирай
17. nellnokia - членоразделно божество
11.07.2010 19:25
само това ми роди главата... Статуя на божество, което подтиквка към вербални оргии ,вместо към сексуални...хихи..
цитирай
18. mileidi46 - I minalata godina go be6e poblikuval...
11.07.2010 23:42
i togava pisax komentar,no go pre4upix pod druga prizma...be6e ot momentnoto mi nastroenie togava....ne si spomnqm kakvo pisax,no sega nqkoi sa go vuzprieli kato otrazqvane na klimata v bloga....koeto nqma ni6to ob6to...
Vsa6tnost,iskax samo da kaja--bravo! Ostava si aktualno i za v bade6te:))))
Pri teb vinagi moje da se otkrie nqkakav nov filosofski podtekst!!!
Pregradka!!!
цитирай
19. divna8 - "Истинските ценности в жи...
12.07.2010 09:52
"Истинските ценности в живота трябва да се опознаят и придобият."
Това е Пътят...
А дали да пише или да не пише един творец и ваятел на Словото... Няма начин да не пише :)))
Може да не публикува, но не спира да пише... Дори и на сън, дори на ум...
По това се различава от не-творците - бъбривци, често скрити зад безименното си съществуване...
Защото добрите читатели са също творци, които пречупван прочетеното през призмата на мислите си и откриват своя си истина, понякога неподозирана дори и от автора.
И се случва магията на съ-творението...
Хубав понеделник и творческа седмица, Стефане! Усмивки - за теб и НеСлънчице :):):)
цитирай
20. sabrosa - истински
13.07.2010 10:22
"... не спира да пише... Дори и на сън, дори на ум...
Защото добрите читатели са също творци, които пречупван прочетеното през призмата на мислите си и откриват своя си истина, понякога неподозирана дори и от автора. ..."
и тогава удоволствието е пълно и за двете страни :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8431963
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112553
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930