Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2010 10:56 - Пред развод
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 6238 Коментари: 13 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Хлапетата изнесоха телевизора. Едното беше мургаво със сини очи. Другото не беше мургаво, но имаше цигански очи. Хубавци. Дано не потрошат всичко. Асансьорът не работи. Етажът е единадесети. Чудя се дали да ги мъча още или да им кажа да изхвърлят всичко през терасата. Не ми трябва. Нищо не ми трябва. Просто няма да остане тук и толкова. Нищо от мен няма да остане в този дом. Преди да изляза ще залея всичко с белина. И миризмата ми да не остане. Нищо. Нито в дома му, нито в душата му. Няма да мъкна никъде тези боклуци. Ще им кажа после да ги натрошат. Да намерят един голям чук или щанга и да натряскат всичко и да го направят на трески. После каквото могат и ако искат да предадат във вторични суровини. Аз ще си тръгна както съм дошла. С едни дрехи на гърба си. Кретен! Позвъни четири пъти. Не вдигам. Сигурно ще позвъни и пети, но не вдигам. Няма да ме спре. Той и не иска, сигурна съм, ама си играе ролята. Както я игра и тогава. Романтичен, изтънчен, самата въплътена фантазия, с малки слабости, с голяма решимост, доста авантюристичен, но симпатичен. Разнолик, не прилича на истински. Герой от роман в който се случва всичко докато накрая победи любовта. Какъв език само! Каква глупачка съм била. Ама голяма глупачка, непростима глупачка. Думи, думи, думи и украшения. Хапещи, милващи, трепетни, пулсиращи. Толкова мили, толкова греховни. Пъстри думи, изкусителни думи. Думи от пастел и масло, думи - графити, думи – вечери на свещи, с аромата, с дима, премигването на топящата се свещ, с чувството за течение, пронизващо голите места. С влагата от възбудата, с усещането за докосване. Той е един нереализиран поет, който никога не е съзнавал какво е. Смазан от скуката, душевно ограбен, никакъв. Пълен нещастник, но как само ме оплете. Толкова съм имала нужда от красивите му обяснения, че ослепях за истината. Десет години ми стигат с него. Напълно ми стигат. Тръгвам си не само с единственият чифт дрехи на гърба си, а и с тези десет години върху него. Нека са ми за урок, да не се опивам повече от красивите излияния.

Хлапетата вдигнаха библиотеката. Разглобиха я, иначе тежи. Дано не се прегазят някъде между етажите. Съжалявам ги, но не мога да ги накарам да я хвърлят от терасата. Могат да ударят някоя клюкарка по главата. Не е лоша идея, но ще иде някой в затвора. Ще им помогна с книгите. Фотьойлите няма да взимам. Те си му бяха тук. Само ще ги нарежа. Защото съм стояла дълго върху тях. Формата ми е деформирала тяхната. Няма да оставя отпечатъка от бедрата и дупето си. Ще ги разрежа с кухненският нож. Да и него ще взема. Дисковете също. И касетите. Яд ме е, че няма да мога да изтрия от указателя му телефоните на общите ни приятели. И от паметта му няма да мога да изтрия спомените за себе си. Надявам се, че времето ще поправи всичко което не мога да поправя сега аз в този ден.

Погледнах през терасата. Младите ми работници са много прилежни. Наредили са всичко в градинката. Съседите оглеждат. Повръща ми се като гледам погледите им. Иска ми се да съм вече далече. Много далече. Нелепият кошмар да е свършил. Изпитвам желание да се разкрещя на малките като робовладелка, но това няма да ги накара да вършат чудеса. Правят всичко възможно. Сигурно са много уморени. Ето, че сядат, палят и цигари. Хора са, имат предел силите им. Какво да правя сега? Ще проверя пак чувалите. Да не съм взела без да искам нещо само негово. Да му отнема нещо единствено негово, значи да съм му оставила част от присъствието си. Тези фантастичните романи, всички са си мои. Ще ги подаря. Само да сляза от влака ще ги подаря. После пак ще си ги купя. Разлиствал ги е. Отпечатъците от пръстите му са върху тях. Ще се преплитат с моите. Не искам вече нищо да ни преплита, нищо. Ето ми и речниците, синонимният, тълковният, речника на чуждите думи в нашият език, философският. Енциклопедията купихме заедно, но и ютията купихме заедно и си я вземам. Той няма нужда да чете. Пише си достатъчно хубаво. Толкова хубаво, че може да съсипе и своят живот и живота на всяка. Поне моят успя. Да, не друго мнение ще е. Човекът – фантазия вижда всичко като красота. Филтрира действителността, разлага я в пъстри дъги. Не забелязва ни бръчки, ни умора. Ни забелязва, че погледа му е на остаряващ сатир, че сме охладнели един към друг и отдавна тъй съм привикнала с наркотичният ефект на думите му и отдавна вече не халюцинирам от тях.

Малките много се забавиха. Или времето ли не тече? Знам ли? Забравих колко показваше часовника когато го погледнах за последен път.

Ето я и отровата! Негови ли са тези писма, мои ли? Какво ще рече по въпроса закона за авторското и сродните му права. Да му ги оставя ли? Ако ги оставя, значи съм оставила част от себе си. Ако ги взела значи съм му отнела, а с това пак съм му оставила част от себе си. Тези думички са си негови. Отправени към мен, с целувки запечатани, но коя бях тогава аз. Една непозната. Число на рулетката на което е заложил. Това бях. И още съм, защото рулетката продължава да се върти. И сега ще спре. Ще спре завинаги. И ще престана да бъда хазартният му шанс.

Защо не изхвърлих проклетите му писма още тогава!

Извадих едно от плика. Прочетох го.

Засмях се нервно. После избухнах в смях.

Прочетох второто. След него третото. Четвъртото.

Това което четях сега на беше толкова красиво колкото ми е изглеждало преди десет години. Напротив: твърде посредствено ми се струваше.

Свирнах на малките за да престанат да мързелуват. Удвоих им надницата, защото така ми се стори справедливо, но вече не бързах. Прочетох петото и шестото и седмото писмо. Не бях пушила от месеци, но запалих.

Ама, че глупачка съм била. Та това което чета щеше да е смешно, ако не е толкова жалко. Истинска пародия, че и стилистиката му е лоша.

Вече не се смеех, а писмата се пилееха из цялата стая.

Малките продължаваха да връщат багажа.

Не бяха виновни думите му.

Какво е било? Замислих се и понеже не можах да назова, то ме овладя отново.
 



Гласувай:
20


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. miaa - Любовта носи само "плодове", Стеф!
23.07.2010 11:36
И ако поглеждаме само от позицията на кой повече е страдал или е кой, кого е обидил при един развод, ще пропилеем и това, което ни е останало и всичко най- хубаво, което можем да дадем от себе си занапред. Винаги има любов и всяка следваща е по- силна...
Наскоро четох в една статия, че жените са " образец на парадоксалност".
Може би защото женската интуиция остава неразгадаема за " аритмитичната точност" на мъжа! А може би това е "неуловимото искра на привличането между тях":))))) Може ли да сложа този хубав, мъдър разказ в моя блогрол?
цитирай
2. flycatblu - Всяка влюбена жена ще ти каже, че си ...
23.07.2010 11:51
Всяка влюбена жена ще ти каже, че си описал реалността...
цитирай
3. cefulesteven - И ако поглеждаме само от позицията ...
23.07.2010 11:54
miaa написа:
И ако поглеждаме само от позицията на кой повече е страдал или е кой, кого е обидил при един развод, ще пропилеем и това, което ни е останало и всичко най- хубаво, което можем да дадем от себе си занапред. Винаги има любов и всяка следваща е по- силна...
Наскоро четох в една статия, че жените са " образец на парадоксалност".
Може би защото женската интуиция остава неразгадаема за " аритмитичната точност" на мъжа! А може би това е "неуловимото искра на привличането между тях":))))) Може ли да сложа този хубав, мъдър разказ в моя блогрол?


Можеш. Благодаря ти:)
цитирай
4. cefulesteven - Всяка влюбена жена ще ти каже, че си ...
23.07.2010 11:55
flycatblu написа:
Всяка влюбена жена ще ти каже, че си описал реалността...



Значи съм успял. Благодаря ти:)
цитирай
5. анонимен - zdravei stef. . . az 4esto kazvam, 4e ...
23.07.2010 12:16
zdravei stef...az 4esto kazvam, 4e ako si zamina...s men 6te si tragne i duhat na samiq dom..po princip ne odobrqvam razvodite..nooooooo kogato edna vrazka e iz4erpana i dvama vijdat tova..togava kakvo ostava..edna razdqla i posle nov jivot i za dvamata..nooooo az drugo si mislq..toest viziram v slu4aq pak sebe si...na tezi godini kogato decata mi sa ve4e golemi, otgledani, kogato 4oveka do men..mi kazva 4e me 4uvstva samo kato priqtel... mislq 4e ne e kasno da sazdam ne6to novo i da pomislq i za sebe si.....ponqkoga si kazvam taka...ta na 40g sam..moje bi sega zapo4va jivota za men...moje bi idva edna nova prolet.. za6to da ne i dam 6ans.... mislq 4e razsajdavam pravilno...
цитирай
6. bocy - някога. . . един човек ми беше казал, ...
23.07.2010 12:32
някога...един човек ми беше казал,че за един брак и един развод са нужни 2-ма души ... няма виновен и по виновен и по,по малко виновен ...може би е така ,а може би не ...знам само ,че определо ми харесва това което пишеш все повече и повече :):):)
цитирай
7. cefulesteven - zdravei stef. . . az 4esto kazvam, 4e ...
23.07.2010 12:43
анонимен написа:
zdravei stef...az 4esto kazvam, 4e ako si zamina...s men 6te si tragne i duhat na samiq dom..po princip ne odobrqvam razvodite..nooooooo kogato edna vrazka e iz4erpana i dvama vijdat tova..togava kakvo ostava..edna razdqla i posle nov jivot i za dvamata..nooooo az drugo si mislq..toest viziram v slu4aq pak sebe si...na tezi godini kogato decata mi sa ve4e golemi, otgledani, kogato 4oveka do men..mi kazva 4e me 4uvstva samo kato priqtel... mislq 4e ne e kasno da sazdam ne6to novo i da pomislq i za sebe si.....ponqkoga si kazvam taka...ta na 40g sam..moje bi sega zapo4va jivota za men...moje bi idva edna nova prolet.. za6to da ne i dam 6ans.... mislq 4e razsajdavam pravilno...


Никой не може да се меси в разсъжденията ти и да определи кое е правилно и кое неправилно, освен самата ти. В този случай.
цитирай
8. cefulesteven - някога. . . един човек ми беше казал, ...
23.07.2010 12:46
bocy написа:
някога...един човек ми беше казал,че за един брак и един развод са нужни 2-ма души ... няма виновен и по виновен и по,по малко виновен ...може би е така ,а може би не ...знам само ,че определо ми харесва това което пишеш все повече и повече :):):)



Поне в деветдесет процента от случаите правилото важи, а в другите: онзи който не е виновен за раздялата или поне носи по-малка вина, може само да се радва на развода. Макар в повечето случаи да страда именно той.
цитирай
9. анонимен - ama 4e si hitar stef. . izmakna se. . . ...
23.07.2010 13:46
ama 4e si hitar stef..izmakna se...ama eiiiiiiii i ti kato men umee6 da se izmakva6..bravo...
цитирай
10. cefulesteven - ama 4e si hitar stef. . izmakna se. . . ...
23.07.2010 13:50
анонимен написа:
ama 4e si hitar stef..izmakna se...ama eiiiiiiii i ti kato men umee6 da se izmakva6..bravo...



Просто няма какво друго в случая да кажа.
цитирай
11. анонимен - milone
23.07.2010 19:13
"Пъстри думи, изкусителни думи." :))) Поздрави!!!

цитирай
12. анонимен - ''Никой не заслужава да лееш сълзи ...
15.08.2010 21:07
''Никой не заслужава да лееш сълзи за него,а този който заслужава никога няма да те разплaче''Габриел Гарсия Маркес
цитирай
13. анонимен - uspeh napred i az sam v tazi situa...
15.08.2010 21:09
uspeh napred i az sam v tazi situaciq.edna poznata mi kaza kasai i hvarlqy vsi4ko zad karba si
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8408989
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112535
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031