Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2010 10:33 - Да поправиш
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 6059 Коментари: 25 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тровеше се, изглежда с алкохол, възможно е и с някакви отвари, дочух, че разбира от билки. Тровеше се най-вече с мисли и на това, ако му викат любов. Много с него не можеше да се говори, а някога бяхме приятели. Е, приятели е силна дума, но съученици които си имат приказка не е никак пресилена, а аз тогава не бях от най-общителните. Мина време, нещата се промениха. Честно, съвсем бях го изхвърлил от паметта си, как го познах изобщо нямам представа. Не съм очаквал да видя свой познат от детството в планинско селце в което си избрах къщичка за усамотяване, любовни срещи и просто за каприз, ей тъй, да си имам като мога. Бяха минали и тридесет години, а за него явно шестдесет. Престарял, свит, нрава му общо взето лютив, но будещ съжаление. Както крещеше, разплакваше се. Както говореше с някой, внезапно млъкваше, тръгваше към дома си. Говореше и несвързано понякога. Глезеше се като дете. Веднъж се изпика на една витрина в доста оживен за селският площад, час. В кръчмата кръчмарите не го пускаха, но пък пияниците го мъкнеха едва ли не на сила, за да си правят дебелашки шеги. Той също ме позна. Нарече ме по име. Заговори ме за пътуванията, потъна в разказа ми, после се отнесе. Разкри ми за нея. Вече и без друго знаех, разказаха ми другите. Тежко е поел загубата. Освен, че го напуснала била умрял и котарака му. Захили се, четири жълти зъба имаше. После се разхленчи и пак захили. Наричаше се с обидни имена. Презираше се, рисуваше живота си далеч по-черен отколкото може да бъде изживян от когото и да е. Оригна се, скъса ризата си, започна да скубе косата си. Изкрещя името й. После нежното си обръщение към нея. Наричал я е „Моя златокоса нива.”. Крещеше: „Нива! Нива! Нива!”
Хората ни отминаваха и клатеха глава. Личеше си, че сцената е нещо познато. Свикнали му бяха, но аз не. Късаше ми се сърцето. Скъса работният панталон, май и единствен който имаше, дръпна го за крачола и го разпра до коляно. Едва го заведох до дома му. Изтръгна се от ръката ми и се качи на покрива. Тръгнах да го свалям, но се подхлъзнах и паднах аз. Добре, че е едноетажна къща и паднах в лехата. Разсърдих му се, но не много. Хубаво се окалях, преди часове се беше изсипал порой. Наклонил виновно глава приличаше на дете. Не разбирах номера ли прави или наистина е откачил. Май по малко и от двете. На средна възраст, приличащ външно на старец си остана тийнейджър на който всеки трябваше да съчувства за любовната мъка. Имало и други жени след нея. Като го гледах какво представлява, чудих им се. Но имало е. Хората няма да си измислят. Поне не за това. Казах му, че е задник. Показа ми го. Свали си панталоните наведе се и със смях побягна, спъна се и падна в купчина кравешки лайна. Щях да се разсмея, ако не беше толкова жалък. Имало и друго. Жесток побой. Така са се запознали. Намерила го в локва кръв. В градът било. Викнала бърза помощ, а в следващите седмици не пропускала ден. Идвала му на свиждане. Преди да загуби разума си, твърдял, че любовта им му е помагала да се възстанови по-бързо. Вярвах в това. Помогнала му е да се справи с психическата травма от побоя и когато е изчезнала. Живее в страх, не само в самота, а и в страх. Свързва спасението си с нея. Така си го обяснявам, не че съм много по тези работи. Така ми се струва, но както и да е. Реших да престана да се занимавам с него. Повече се глези отколкото е психично болен. Съвсем е паднал. Загубил гордост, обича страданието си. Крещи нощем, блъска си главата. Често е син. Побойниците още го бият, вече с ръцете му. Няма я да го спре. Преди да спра да разговарям с него му казах няколко думи.
-Можеш да се поправиш. Изборът си е твой!
Ама, че клише, но казах му го.
-Трябва ли?
-Сам си отговори. Виж се на какво приличаш.
Прибрах се в къщурката. Тази вечер ми се струваше по-жалка от всякога. Хубаво ме наредиха. Тройно по-евтино можех да я взема, но се бях побъркал да имам нещо в това райско кътче. Пооправих я малко, позакърпих тук там, изхвърлих боклуците от нея, само стенният часовник с камбанките оставих, не работеше, но старинната вещ, не ми даваше сърце да изхвърля. Не знам защо изведнъж я свързах с него. Пълен е с ненужни спомени. Сантиментален, не иска да се раздели с тях и така не може да поправи повреденото в главата си. Позвъних му. Разказах му за часовника.
-Ще го занесе на поправка. – рекох му. – И ще го поправят, иначе е съвсем излишен.
-Не украсява ли стената? – попита.
-Основната функция на часовника е да отмерва времето.
-Не го ли отмерва? – попита ме.
Казах му,че е лигльо. Засмя се.
-Не ти ли харесва, че е спрял, както искаш да е спряло времето сред планините когато си почиваш.
-Нямам нужда от повреден часовник.-казах му-И никой няма нужда от повредена мисъл.
-Като моята ли?
Защо ли говорих с него? Запитах се на глас.
-Чакай, чакай.-рече ми. – Идвам ти на гости. Искам да видя този твой часовник.
Ново пет. Защо ли пък не.
Свалихме го от стената. Почовърка го малко и часовника тръгна. Знаех, че е способен човек. Истински талант, може пък и това да го прави странен. Зарадвах се много, тръгнах да наливам ракия, но той пожела да е в кръчмата. Зарадва ме с този часовник, ще го почерпя разбира се.
-Камбанките ще бият ли? – попитах го развълнуван.
-Да, ще бият. На кръгъл час бият.
Искаше да ги чуя. Оставаха някакви си пет минути, но той беше така нетърпелив за чашките си, че не можех да го удържа, а беше и най-малкото което можех да сторя, след като подкара тази вещ която се съмнявах, че ще проработи. Вълшебник. Повреден часовник може да поправи, а защо не го направи и с повредената си мисъл? Дано като пийна да не го попитам. Не заслужава да го огорчавам. Неблагодарно ще е тази вечер. На езика ми е иска ми се да го попитам. Иска ми се.
Защо не поправиш, след като имаш способности.
Оставаха две минути до седемнадесет когато излязохме. Могат да се чуят камбанките и от двора.
Чуха се. Толкова силно забиха, че се чуха. Разтресе се селската съборетина и преди седемнадесетият удар, рухна.  


Тагове:   лудост,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mia2442 - Много добър текст!
24.07.2010 10:47
Браво!
цитирай
2. cefulesteven - Браво! Благодаря ти.
24.07.2010 11:20
mia2442 написа:
Браво!


Благодаря ти.
цитирай
3. flycatblu - Въображението ти отдавна е минало ...
24.07.2010 11:22
Въображението ти отдавна е минало всякакви граници...:)
цитирай
4. cefulesteven - Въображението ти отдавна е минало ...
24.07.2010 11:24
flycatblu написа:
Въображението ти отдавна е минало всякакви граници...:)



:))))
цитирай
5. анонимен - Защо всичко при теб
24.07.2010 14:27
е толкова тъжно? Времето не щади нищо, но пък часовникът е вечен, нали??:)
цитирай
6. cefulesteven - е толкова тъжно? Времето не щади ...
24.07.2010 14:36
angpiskova написа:
е толкова тъжно? Времето не щади нищо, но пък часовникът е вечен, нали??:)


Да:) Душата - часовник е вечна.
Иска ми се да открия в тъжното надежда.
За тези които носят някаква болка, но болката ги пази да не рухнат.
Много, много усмивки, Ангелина.
цитирай
7. анонимен - stef. . razkazat ti e 4udesen. . v...
24.07.2010 15:16
stef..razkazat ti e 4udesen..vsi4ko e opisano mnogo to4no..haresami...nooooooo az pro4etoh tvoq komentar pod nomer 6..i me vpe4atliha dumite ti.... 4e bolkata ni pazi da ne ruhnem...iiiiiiiiii se zamislih..po princip..az gledam da ne nosq bolka v sebe si..da q eliminiram..nooooooo ako nosq takava, to tq naistina me darji jiva..taka 4e sam saglasna s teb..
цитирай
8. cefulesteven - stef. . razkazat ti e 4udesen. . v...
24.07.2010 15:19
анонимен написа:
stef..razkazat ti e 4udesen..vsi4ko e opisano mnogo to4no..haresami...nooooooo az pro4etoh tvoq komentar pod nomer 6..i me vpe4atliha dumite ti.... 4e bolkata ni pazi da ne ruhnem...iiiiiiiiii se zamislih..po princip..az gledam da ne nosq bolka v sebe si..da q eliminiram..nooooooo ako nosq takava, to tq naistina me darji jiva..taka 4e sam saglasna s teb..


Отнася се само за определени хора, даже те са по-скоро изключение, отколкото Слава Богу, правило. Само за тях, иначе болката си е болка, следва да бъде лекувана. Кой както си може. Но наистина мисля, че има хора, крепени от някое страдание. Като героя ми.
цитирай
9. анонимен - blagodarq za otgovora stef. . . no ...
24.07.2010 15:34
blagodarq za otgovora stef...no 4esto me obvinqvat , 4e sam mazohistka..znae6 li..moje i da sa pravi..
цитирай
10. cefulesteven - blagodarq za otgovora stef. . . no ...
24.07.2010 15:39
анонимен написа:
blagodarq za otgovora stef...no 4esto me obvinqvat , 4e sam mazohistka..znae6 li..moje i da sa pravi..


Всеки си има поне една болка от която не може да се откаже, дори и тези, които са те обвинили в мазохизъм. Друг е въпроса дали в нея не е само мъчение, а не и лека. Това трудно някой може да определи.
цитирай
11. анонимен - razbrah stef. . kakvo iska6 da mi ...
24.07.2010 15:46
razbrah stef..kakvo iska6 da mi kaje6.... v moq slu4ai ..da ..izpitvam naslada ot tova koeto si pri4inqvam..
цитирай
12. cefulesteven - razbrah stef. . kakvo iska6 da mi ...
24.07.2010 15:51
анонимен написа:
razbrah stef..kakvo iska6 da mi kaje6.... v moq slu4ai ..da ..izpitvam naslada ot tova koeto si pri4inqvam..



1. Съвсем категорично казах, че никой не може да определи кога в болката има някакъв смисъл. От което следва, че не мога да кажа нищо за твоята.

2. Последното, което бих казал е от болка да се изпитва наслада. От болката си боли и толкова. Друг е въпроса, че ни кара да обичаме, вдъхновява стихове или разкази, помага ни понякога да разберем, чрез сходното което изпитва ближния, помага ни понякога да бъдем хора или просто ни дава сили да продължим напред, защото виждаме смисъл в превъзмогването й. Но да се изпитва от болка наслада...Е, това вече наистина го могат само мазохистите :)
цитирай
13. анонимен - stef. . molq te. . . neka da si imame ...
24.07.2010 16:09
stef..molq te... neka da si imame uvajenieto..kak taka 6te mi zaqvqva6 kategori4no.oooooooooo ta ti ne me poznava6 be 4ovek..az tezi kategori4ni izqvleniq ne gi priznavam..ami 4e az sega se qdosah..na men nikoi maj ne mi e govoril taka.aaaaaaaa ama az sam smartna jena be 4ovek, ot tezi ot prostoludieto..deto vav venite im ne te4e sinq krav..ni6to, 4e nosa mi izrazqva malko aristokratizam v stil katerina medi4i..da mislq za tvoite kategori4ni stanovi6ta..i si zabravih misalta...a daaa..izpitvam si naslada ot bolkata, ne te laja..i se 4uvstvam dobre..kakto iska6 me nari4ai..mazohistka, sado mazo.., luda, 6antava, 6izofreni4ka..nqma zna4enie...ama da mi zaqvqva6 kategori4ni istini..bez da znae6 az kolko kategori4na moga da bada..struva mi se , 4e s teb kategori4no 6te se razminem na nebosklona..ti kak misli6...
цитирай
14. cefulesteven - stef. . molq te. . . neka da si imame ...
24.07.2010 16:12
анонимен написа:
stef..molq te... neka da si imame uvajenieto..kak taka 6te mi zaqvqva6 kategori4no.oooooooooo ta ti ne me poznava6 be 4ovek..az tezi kategori4ni izqvleniq ne gi priznavam..ami 4e az sega se qdosah..na men nikoi maj ne mi e govoril taka.aaaaaaaa ama az sam smartna jena be 4ovek, ot tezi ot prostoludieto..deto vav venite im ne te4e sinq krav..ni6to, 4e nosa mi izrazqva malko aristokratizam v stil katerina medi4i..da mislq za tvoite kategori4ni stanovi6ta..i si zabravih misalta...a daaa..izpitvam si naslada ot bolkata, ne te laja..i se 4uvstvam dobre..kakto iska6 me nari4ai..mazohistka, sado mazo.., luda, 6antava, 6izofreni4ka..nqma zna4enie...ama da mi zaqvqva6 kategori4ni istini..bez da znae6 az kolko kategori4na moga da bada..struva mi se , 4e s teb kategori4no 6te se razminem na nebosklona..ti kak misli6...



Категорично заявих принципна позиция: че нищо категорично не мога да заявя конкретно за теб и за когото и да е било, дори за тези които познавам доста по-добре и от себе си:)
цитирай
15. анонимен - stef. . . stana mi lubopitno. . ima li ...
24.07.2010 16:19
stef... stana mi lubopitno..ima li takiva hora deto poznava6 po dobre ot sebe si..6toto az sebe si ne sam razgadala..ostana sega s drugite da se zanimavam......az vse o6te se izu4avam... i kolkoto po se izu4avam, tolkova po razbiram, 4e ama nikak ne sam se izu4ila...
цитирай
16. cefulesteven - stef. . . stana mi lubopitno. . ima li ...
24.07.2010 16:32
анонимен написа:
stef... stana mi lubopitno..ima li takiva hora deto poznava6 po dobre ot sebe si..6toto az sebe si ne sam razgadala..ostana sega s drugite da se zanimavam......az vse o6te se izu4avam... i kolkoto po se izu4avam, tolkova po razbiram, 4e ama nikak ne sam se izu4ila...



Казах го, разбира се, с доста широка усмивка и малко на шега. Но да позная себе си, по-добре са ми помогнали други хора, такива каквито ме обичат и обичам, които вярват в мен и в които вярвам. Благодарение на тях съм проявил много черти за които не съм подозирал, а без тези черти, зле съм се познавал.
цитирай
17. анонимен - taka ve4e sam saglasna. . lek den. .
24.07.2010 16:35
taka ve4e sam saglasna..lek den..
цитирай
18. cefulesteven - taka ve4e sam saglasna. . lek den. . ...
24.07.2010 16:50
анонимен написа:
taka ve4e sam saglasna..lek den..



Лек и за теб.
цитирай
19. monaliza121 - Здравей!
24.07.2010 18:43
Като твоя герой има много в живота. Обсебват болката от нещо преживяно, потапят се в нея и решават, че страданието им отива. Една народна мъдрост казва: Радостта сподели, мъката изживей сам. Театралното страдание е за сцената.

Поздравления за хубавия разказ.
цитирай
20. cefulesteven - Като твоя герой има много в живота. ...
24.07.2010 19:10
monaliza121 написа:
Като твоя герой има много в живота. Обсебват болката от нещо преживяно, потапят се в нея и решават, че страданието им отива. Една народна мъдрост казва: Радостта сподели, мъката изживей сам. Театралното страдание е за сцената.

Поздравления за хубавия разказ.



Много хубава народна мъдрост. Не я знаех и ти благодаря, че я научих от теб.
И за жалост така е: страданието на много е само сцената. От която не биха се лишили, защото другата е за истински страдалци.
Между тях се губят и такива като героя ми, който е жив благодарение на това страдание.
Като цяло нормален човек не би оцелял в живот като неговия, а той е избрал любовта от любов да го опази.

цитирай
21. miaa - Хубав разказ, Стеф! Благодаря ти! ...
24.07.2010 19:19
Хубав разказ, Стеф! Благодаря ти! Какво е болка? Ако не сме я почувствали въру себе си.Тя създава броня между нашия "болен" свят и този , който е реален.
Тя е мракът...в сърцето, на момента,в който сме я почуствали ..
Тя е нашата защита, но и отразява нашите рани. От нас зависи само да се излекуваме. Хората могат да ни дават любов невинно и искрено, но ако сме взели погрешно решение, че не можем да им имаме доверие, ще изпитваме постоянна болка, мазохична, докато не се освободим от нея! Изборът е наш! Приятна вечер!
цитирай
22. cefulesteven - Хубав разказ, Стеф! Благодаря ти! ...
24.07.2010 19:28
miaa написа:
Хубав разказ, Стеф! Благодаря ти! Какво е болка? Ако не сме я почувствали въру себе си.Тя създава броня между нашия "болен" свят и този , който е реален.
Тя е мракът...в сърцето, на момента,в който сме я почуствали ..
Тя е нашата защита, но и отразява нашите рани. От нас зависи само да се излекуваме. Хората могат да ни дават любов невинно и искрено, но ако сме взели погрешно решение, че не можем да им имаме доверие, ще изпитваме постоянна болка, мазохична, докато не се освободим от нея! Изборът е наш! Приятна вечер!



Благодаря ти и аз, Миаа.
цитирай
23. mileidi46 - Geroq ti e inteligenten, 4uvstv...
25.07.2010 03:31
Geroq ti e inteligenten,4uvstvitelen 4ovek,opital se da se prebori s bolkata..(imal e i drugi jeni)..no razbral,4e e neposilno da iztrie tazi bolka ot suznanieto si q prejivqva kato bunt kum jivota,kum sobstvenoto si bezsilie..
Prejivqvava q v sobsvenoto si izmerenie...izvun vsi4ki dogmi i pravila...za6toto nemojeiki da se vmesti v nov jivot,nqma ni6to drugo osven bolkata..
Povedenieto mu e edin vid sarkazum kum nego samiq,kum bolkata,kum jivota...kum sobstvenoto si bezsilie..
цитирай
24. cefulesteven - Geroq ti e inteligenten, 4uvstv...
25.07.2010 09:05
mileidi46 написа:
Geroq ti e inteligenten,4uvstvitelen 4ovek,opital se da se prebori s bolkata..(imal e i drugi jeni)..no razbral,4e e neposilno da iztrie tazi bolka ot suznanieto si q prejivqva kato bunt kum jivota,kum sobstvenoto si bezsilie..
Prejivqvava q v sobsvenoto si izmerenie...izvun vsi4ki dogmi i pravila...za6toto nemojeiki da se vmesti v nov jivot,nqma ni6to drugo osven bolkata..
Povedenieto mu e edin vid sarkazum kum nego samiq,kum bolkata,kum jivota...kum sobstvenoto si bezsilie..


Великолепно анализира тази душа!
цитирай
25. bocy - :):) имам в къщи същия часовник. . . ...
28.07.2010 11:34
:):) имам в къщи същия часовник...от 6 месеца изостава с 1ч. ...само дето няма човек който да го "почовърка" за да проработи ... ами ако от камбанките рухне и моята "съборетина"... "преди седемнадесетият удар"...понякога се чуствам страхотно....понякога се чуствам кофти ,но обичам да чета твойте неща .... :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8405150
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112535
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031