Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2010 13:20 - Маймунката
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 7404 Коментари: 32 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Купих странното същество от изпаднал в незавидно положение художник. Разпродаваше имуществото си на десетократно по-ниска цена от себестойността му и пак правеше отстъпки. Изглеждаше напълно откачен, но от маймунката си не желаеше да се раздели. Кълнеше се, че не е намерен друг екземпляр от вида и че е уникална, че му е скъп подарък от изчезнал сред джунглите негов приятел…

-Тя…Погледни я. Тя прилича на мен. Виж как държи четката.

Маймуната цапаше нещо по платното. Като погледнах другите му картини прецених, че не рисува по-зле от него и наистина с нещо много му приличаше.

-Слушай…-продължи да ме умолява като, че ли щях да му я взема на сила-Имам я отскоро и наистина ми е много скъпа…Когато съм зле тя рисува вместо мен. Ние сме две тела, но имаме една душа. Говорим си телепатично на ангелски език. Виж я…Погледни. Тя – това съм аз, в по-възвишеният ми стадии, по-близкият до природата.

Аз пък мислех за новата си приятелка. Много обичаше животинки и много щеше да се зарадва за маймунката. Беше претърпяла катастрофа и лежеше бинтована и гипсирана в болницата.

-Това, това не е обикновена маймуна. Няма друга такава. Сигурно нейният вид е изчезнал, а може…Може да се е случило друго…

Щеше да продължи обърканите си тиради, ако не го прекъснах:

-Колко?

-Не се продава!

-Колко!

Просълзи се. Усетих, че адски му се пие, а в джоба му няма дори ръждива капачка.

-Ще се грижиш ли за нея? Последната от вида си е…Или може да се е случило друго…Добре, ще ти я продам…Но няма да е евтино.

Евтино се оказа. Не, че не можех да му заплатя поне минимална част от това което заслужаваше, но като го виждах колко е неуверен се пазарях докато го изстискам до капка. Щеше да се разплаче, да изпадне в истерия, получи астматичен пристъп, вдигна кръвно, започна да говори като апостол на Петдесетница и накрая беше готов с маймунката да ми отстъпи и старият си гараж. Изобщо хубаво ме позабавлява.

Ако това беше наистина особен екземпляр си заслужаваше парите. Няколко дни усилено сърфирах из интернет, рових се из библиотеката, разговарях със зоолози които се занимават с екзотични видове и предположението, че тя е рядкост се потвърждаваше.

През това време малкото същество изглеждаше меланхолично и депресирано. Гледаше с очи на дете. Питаше с тъжен поглед за своя приятел, мислеше го, молеше ме да го отведа при него. Още тогава забелязах, че това е разумно същество надвишаващо многократно всички представители на своето семейство. Проявяваше дълбока емоционалност такава каквато рядко забелязвах и у хората. Галех я, опитвах се да я развеселя. Правех кълба напред и назад, гримаси, непристойни жестове. Сам заприличах на маймуна, но съществото пред мен гаснеше от тъга. Не докосваше храната, не поглеждаше към анимационните филми по телевизията, не реагираше когато й свирех с хармоника и се кълчех пред лицето й, нито докосна четката и боите които й купих. Реших да му я върна. Нямаше да спечеля обичта й, а и приятелката ми нямаше да бъде изписана от болницата преди по-малко от два месеца.

Не го открих в съборетината която обитаваше. Доста разпитвах за него. Всички вдигаха рамене и след часове научих печалната истина. Беше починал след злоупотреба с алкохол. Оставих колата паркирана наблизо и тръгнах пеша към дома си. Трудно ми беше да приема положението. В началото ми приличаше на игра. Осъзнах, че имам в дома си невръстно дете – сираче, чийто родител бях отнел и който трябваше да стана. Прималя ми. Аз не съм достатъчно зрял човек. Не съм готов и за свои деца дори. Имам много други, свои лични предизвикателства в живота. И към нищо не се отнасям с подобаващата сериозност. Как да й кажа? Вече не се съмнявах, че тя разбираше всяка дума. Да скрия ли, но тогава тя ще продължи да го желае, да очаква някой ден отново да го види. От друга страна мъката може да я погуби. Достатъчно силна ли беше да я понесе. Не можех, не можех да реша кое е най-добро. И тогава постъпих така както би постъпил той. Напих се. Ама хубаво се напих. Почти до безпаметност. Губиха ми се часове, но когато се прибрах при малката маймунка – отрезнях. Бързо отрезнях. А тя разбра. Без да съм и казал й дума. Прегърнахме се и скърбяхме заедно. Тя за човека който означаваше всичко, а аз за човека който не познавах, но мъката ни тъй си приличаше. После тя направи няколко маймунски физиономии. Показа с жестове, че я уморена и я оставих да спи.

На другият ден тонуса й беше приповдигнат. Хранеше се, даже по маймунски се усмихваше. Издаваше странни звуци. Вечерта хубаво ме разсмя. Намерих я седнала пред креслото. Сложила клавиатурата на краката също като мен. Стоеше пред компютъра и в мои маниер ръкомахаше с цигара между пръстите. Само дето не я беше запалила.

Като видя, че се смея, също се засмя. Дрезгаво, грачещо, човекоподобно, но от сърце. Заговорихме с мимики. Разбирах далеч повече отколкото мога да преведа на нормален език. Тъжеше още за старият си приятел, но го забравяше. Гледаше философски на нещата, миналото не съществува. Трябва да се приспособим към настоящето. Това е игра, просто интересна игра която само на слабите се струва твърде сериозна и за това не оцеляват.

На другият ден приличаше на болна. Почти целият го проспа, а козината й капеше. Събуждаше се за кратко. Унищожаваше огромно количество храна и веднага след това заспиваше. Така продължи близо седмица през която чудовищно се беше видоизменила. Почти не беше останала козина по нея. Надала килограми и ръст, изправила се на два крака. Приличаше на мен. Слабо, но не можеше да не се забележи. И да не ужаси.

Когато я видях пред компютъра ме разсмя. Като всяка маймуна и тази имитира движения, но да имитира и външен вид вече беше съвсем друго.

Усмихна се също като човек.

Какво да я правя, усмихнах се и аз.

-Сега ще трябва да ти намерим дрешки. Не ти ли беше удобна козината?

Да я изведа обаче в този вид означаваше да скандализирам. Изглеждаше като полугол бавноразвиващ се, с моята физиономия. По-скоро щяха да решат, че ми е далечен роднина, отколкото маймуна.

На око й избрах дрехите и много се зарадва когато ги облече.

За дни обаче и станаха малки. Продължаваше бързо да расте. И лицето й все повече заприличваше на моето.

След около месец бяхме като две капки вода, а сънливостта й обхвана мен. Спях по петнадесет часа в денонощието. Събуждах се обезсилен, гладен и безволев.

Дали и с мен не ставаше трансформация както с нея?

Дали не преминавах в по-висша форма на съществуване както тя?

Маймуната шеташе около мен, носеше ми храна. Водеше безкрайни монолози, разсъждаваше на глас, разкарваше с цигара из стаята и изтръскваше пепелта по пода. Сядаше пред компютъра и удряше клавишите.

Струваше ми се, че съм се отделил от себе си и се наблюдавам. Имаше моето гръбначно изкривяване, белега на шията от някогашно прескачане на заграждение при което едва не умрях от загуба на кръв и ме спаси единствено човечността на съпруга на любовницата ми. Спря кръвта, викна бърза помощ и ми каза, че ще ми е твърде малко, ако умра. Много пъти по-късно исках да се сприятелим и да науча нещо повече за него.

Но не научих нищо за човека.

Маймуната имаше моят неспокоен израз който създаваше чувство за одухотвореност и моят пламнал поглед който будеше симпатии. Бръснеше се небрежно като мен и като мен често пареше пръсти с догарящата цигара. Говореше припряно по телефона, а когато разговаряше дълго губеше връзка с основната цел на разговора. Отварях очи и я виждах да бие клавишите на компютъра, заспивах, а когато се събудех я виждах, че още пише. Пепелникът до нея беше пълен с фасове, а сандвича разполовен. Усмихваше се уморено и говореше отнесено.

-Това е моят компютър!-избухнах веднъж.

Тя вдигна рамене. Направи ми кафе и ми отстъпи мястото да почета.

Шокирах се. Беше написала много от романа който все се канех да започна. И го пишеше така както желаех, без да съм сигурен, че ще успея да постигна.

-Повече да не съм те видял пред компютъра. Ясно ли е!-креснах и маймуната ми отвърна кратко: „Добре”

След обяд на вратата позвъни приятелката ми. Най-сетне я бяха изписали от болницата.

Отворих й аз, но я посрещна маймуната.

-Изненада!-рече с моят глас-Двама братовчеди сме. Можеш ли да познаеш с кого ходиш?

Огледа двамата и скочи в прегръдките на маймуната:

-Ти, си! Ти! Само ти можеш да направиш подобен маймунджилък.

„Последната от вида си е…Или може да се е случило друго…”-прокънтя гласа на художника в главата ми.

Може да са живи, но заели мястото на хората.

Тази маймуна приличаше повече на мен, отколкото аз самият си приличах.
 


Тагове:   МАЙМУНКАТА,


Гласувай:
19



1. mamkamu - +
26.07.2010 13:52
Само се чудя дали главния герой, когато се погледне някой ден в огледалото, какво ще види... Интересно ми е!
цитирай
2. cefulesteven - Само се чудя дали главния герой, ...
26.07.2010 14:02
mamkamu написа:
Само се чудя дали главния герой, когато се погледне някой ден в огледалото, какво ще види... Интересно ми е!


Ако е в състояние да прецени: това което ще види е нещо което много напомня на маймунката.
цитирай
3. анонимен - zdravei stef. . az kakto vinagi 6te ...
26.07.2010 14:12
zdravei stef..az kakto vinagi 6te se otklonq ot sa6testvenata ti ideq..i 6te ti kaja..4e to4no predi malko komentirah ..kolko umni i razbrani mogat da badat jivotnite...taka kakto ti samiq po gore opisva6 maimunkata...teeeeeeeeeeeee sa6to mogat da obi4at..i tqhnata lubov..da se osnovava samo na 4uvstvoto lubov..bez materialna umisal, bez zadni misli i planove..naprimer..moqta kotka me obi4a ne za6toto sam krasiva..ili da kajem umna... tq stef obi4a moqta sa6nost, za6toto q use6tata, lubovta koqto i davam, nejnostta s koqto q obgrijvam..tq prosto obi4a moqta energiq..i e priela dosta ot moite 4erti..eto i o6te primeri..lubopitna e kato men,mnogo e takti4na, svoenravna e, samovlubena e,voinstvena e, na momenti e i mnogo pritesnielna i sramejliva..i sa6to kato men smqta 4e e centara na vselenata...
цитирай
4. анонимен - Хахахахаха,
26.07.2010 14:16
то много маймуни се изявяват пред компютрите! Ама Неслънчице, да ти е жива и здрава, де, няма да скочи в такива прегръдки, сигурна съм! Момичето достатъчно уважава себе си!
цитирай
5. cefulesteven - то много маймуни се изявяват пред ...
26.07.2010 14:21
angpiskova написа:
то много маймуни се изявяват пред компютрите! Ама Неслънчице, да ти е жива и здрава, де, няма да скочи в такива прегръдки, сигурна съм! Момичето достатъчно уважава себе си!


Да ми е живо и здраво, благословено нека ми е Неслънчицето:) как да дам път на маймунката си, като имам такава жена, а тя заслужава човека.
Имам си ви и приятелите, а това е много солиден джокер да се запазя...

Благодаря ти!
цитирай
6. cefulesteven - zdravei stef. . az kakto vinagi 6te ...
26.07.2010 14:23
анонимен написа:
zdravei stef..az kakto vinagi 6te se otklonq ot sa6testvenata ti ideq..i 6te ti kaja..4e to4no predi malko komentirah ..kolko umni i razbrani mogat da badat jivotnite...taka kakto ti samiq po gore opisva6 maimunkata...teeeeeeeeeeeee sa6to mogat da obi4at..i tqhnata lubov..da se osnovava samo na 4uvstvoto lubov..bez materialna umisal, bez zadni misli i planove..naprimer..moqta kotka me obi4a ne za6toto sam krasiva..ili da kajem umna... tq stef obi4a moqta sa6nost, za6toto q use6tata, lubovta koqto i davam, nejnostta s koqto q obgrijvam..tq prosto obi4a moqta energiq..i e priela dosta ot moite 4erti..eto i o6te primeri..lubopitna e kato men,mnogo e takti4na, svoenravna e, samovlubena e,voinstvena e, na momenti e i mnogo pritesnielna i sramejliva..i sa6to kato men smqta 4e e centara na vselenata...



Животните ни превъзхождат, защото са невинни.
Но също тъй, ние ги превъзхождаме, защото нямаме невинността им, но свободата ни дава правото, да бъдем по-добри и от тях. И понякога го можем.
цитирай
7. анонимен - da opredeleno sa nevinni. . nooo...
26.07.2010 14:36
da opredeleno sa nevinni..noooooooo se zamislih dali sme po dobri ot tqh...da moje bi..nie pritejavame sastradanie, milosardie, milost..noooooooooo ne misli6 li 4e tezi ka4estva sa pritapeni ve4e v nas... stef..sega pak 6te se otkolonq ot temata i 6te zasegna v4era6niq ni dialog za mazohizma... ta tozi vaprosniq maj... me obidi jestoko,,mnogo plakah..i vapreki vsi4ko prodaljavam da mu pi6a..iiiiii tuk opredeleno ne stava duma za lubov ot moq strana..tozi mazohizam..mai 6te se okaje vrodena 4erta v haraktera mi... stranna rabota... mnogo stranna..
цитирай
8. cefulesteven - da opredeleno sa nevinni. . nooo...
26.07.2010 14:41
анонимен написа:
da opredeleno sa nevinni..noooooooo se zamislih dali sme po dobri ot tqh...da moje bi..nie pritejavame sastradanie, milosardie, milost..noooooooooo ne misli6 li 4e tezi ka4estva sa pritapeni ve4e v nas... stef..sega pak 6te se otkolonq ot temata i 6te zasegna v4era6niq ni dialog za mazohizma... ta tozi vaprosniq maj... me obidi jestoko,,mnogo plakah..i vapreki vsi4ko prodaljavam da mu pi6a..iiiiii tuk opredeleno ne stava duma za lubov ot moq strana..tozi mazohizam..mai 6te se okaje vrodena 4erta v haraktera mi... stranna rabota... mnogo stranna..


Не, не казах, генерално, че сме по-добри, а че "можем да бъдем по-добри". Състрадание, милосърдие и милост проявява и животното, дори най-страшния звяр, но това не е свободния му избор, а природата. При нас не е природата, при нас е личното решение, въпреки нея и това е което ни прави по-добри. Понякога. Когато го решим.
цитирай
9. анонимен - da mnogo to4no kazano. . stef moje li ...
26.07.2010 14:51
da mnogo to4no kazano..stef moje li da te pitam ne6to..ti psihologiq izu4aval li si....
цитирай
10. cefulesteven - da mnogo to4no kazano. . stef moje li ...
26.07.2010 15:03
анонимен написа:
da mnogo to4no kazano..stef moje li da te pitam ne6to..ti psihologiq izu4aval li si....



Какво влагаш в понятието: изучавал?
цитирай
11. анонимен - ami da si diplomiran .takav..
26.07.2010 15:13
ami da si diplomiran .takav..
цитирай
12. cefulesteven - ami da si diplomiran. takav. . Ди...
26.07.2010 15:20
анонимен написа:
ami da si diplomiran .takav..



Дипломиран психолог? Не, не мога да ти бъда от помощ.
цитирай
13. анонимен - eeeeeeee stef. . 4ak tolkova li si ...
26.07.2010 15:24
eeeeeeee stef..4ak tolkova li si proli4ava ludostta mi
цитирай
14. cefulesteven - eeeeeeee stef. . 4ak tolkova li si ...
26.07.2010 15:28
анонимен написа:
eeeeeeee stef..4ak tolkova li si proli4ava ludostta mi



Какво ти става? Нали ти казах, че не съм дипломиран психолог, следователно нямам право, не мога да давам и не давам оценки за психическо здраве.
Просто попита заинтересована за дипломиран психолог, какъвто отговорих, че не съм. :)
цитирай
15. анонимен - ami za6toto ti mi otgovori 4e ne m...
26.07.2010 15:32
ami za6toto ti mi otgovori 4e ne moje6 da mi pomogne6..i si pomislih, 4e ludistta mi ve4e e savsem izrazena..i ti si q usetil
цитирай
16. анонимен - stef. . . az talkuvam dumite i smi...
26.07.2010 15:35
stef...az talkuvam dumite i smisala im..po mnogo interesen na4in..harakteren samo za men...taka 4e ne se sardi.., 4e taka sam shvanala smisala im...prosto pomislih, 4e si me vzemal za luda..i mi kazva6 4e ne moje6 da mi pomogne6..mnogo e prosti4ko..
цитирай
17. mileidi46 - :)))))
26.07.2010 15:35
Da ne bi da iska6 da kaje6,4e nqkoi sme spreli razvitieto si v nedovur6enata faza na transformaziqta...?? Ili,4e prozesa e..obraten??
Mnogo filosofsko ,imame si predstaviteli i v bloga..!!!
Nakara me da se usmixna...
цитирай
18. cefulesteven - Da ne bi da iska6 da kaje6, 4e nqkoi ...
26.07.2010 16:55
mileidi46 написа:
Da ne bi da iska6 da kaje6,4e nqkoi sme spreli razvitieto si v nedovur6enata faza na transformaziqta...?? Ili,4e prozesa e..obraten??
Mnogo filosofsko ,imame si predstaviteli i v bloga..!!!
Nakara me da se usmixna...



Случва се, случва се. Точно го каза.
:)))

Поздрави, Миледи.
цитирай
19. cefulesteven - ami za6toto ti mi otgovori 4e ne m...
26.07.2010 17:05
анонимен написа:
ami za6toto ti mi otgovori 4e ne moje6 da mi pomogne6..i si pomislih, 4e ludistta mi ve4e e savsem izrazena..i ti si q usetil



Лудост?!?

1. Щастие/от любов, от вдъхновение, опиянение и др. /

2. Болест/душевна/ страдание

3. /1+2+4/ просто различност

4.........

?!?
цитирай
20. flycatblu - Аз пък знам един истински случай с ...
26.07.2010 18:21
Аз пък знам един истински случай с една маймунка, купена в среднощен пазърлък на масата, мъжът се прибрал с нея в тях, но я затворил в избата жена му да не му се кара, на сутринта като се събудил въобще не помнел какво е станало...След известно време намерил в избата маймунката умряла...Поздрави за прекрасния разказ...
цитирай
21. анонимен - stef. . priznavam si. . tozi pat n...
26.07.2010 18:26
stef ..priznavam si..tozi pat naistina ne te razbrah....ili ne iskam da te razbera....ili ne e tova koeto razbiram....ili..bqh luda...ama ti vze 4e me sloji na mqstoto mi.... blagodarq ti .i leka ve4er...
цитирай
22. lubara - Поздрави, cefulesteven !
26.07.2010 18:39
Всички правим маймунджалъци. И си мислим, че това е, защото не сме маймуни. Кой знае...
цитирай
23. cefulesteven - Аз пък знам един истински случай с ...
26.07.2010 18:49
flycatblu написа:
Аз пък знам един истински случай с една маймунка, купена в среднощен пазърлък на масата, мъжът се прибрал с нея в тях, но я затворил в избата жена му да не му се кара, на сутринта като се събудил въобще не помнел какво е станало...След известно време намерил в избата маймунката умряла...Поздрави за прекрасния разказ...



Това също е сюжет за разказ. Тъжен и много смислен.
цитирай
24. cefulesteven - Всички правим маймунджалъци. И си ...
26.07.2010 18:51
lubara написа:
Всички правим маймунджалъци. И си мислим, че това е, защото не сме маймуни. Кой знае...


Много хубаво го каза!
цитирай
25. mamas - С какъвто се събереш...
26.07.2010 19:37
...такъв ставаш :)

Поздрави, Стеф!
цитирай
26. cefulesteven - . . . такъв ставаш :) Поздрави, ...
26.07.2010 20:09
mamas написа:
...такъв ставаш :)

Поздрави, Стеф!



Почти неизбежно:) Радвам се да те видя:)))
цитирай
27. cefulesteven - stef. . priznavam si. . tozi pat n...
26.07.2010 20:18
анонимен написа:
stef ..priznavam si..tozi pat naistina ne te razbrah....ili ne iskam da te razbera....ili ne e tova koeto razbiram....ili..bqh luda...ama ti vze 4e me sloji na mqstoto mi.... blagodarq ti .i leka ve4er...



Лудостта е многозначна дума. При всички случаи е екстремално душевно състояние, но не се наемам да забелязвам всички луди: защото и щастието е лудост и гения е лудост, влюбената и влюбения. И Слава Богу, повече са лудите.
Виж, съдбата на тези които са болни е тежка, но болестите са жалко малък процент от всички лудости.

цитирай
28. moniboneva - cef написал си мило разказче.
26.07.2010 20:22
Очаквах подобна развръзка на разказа ти. Но мислех ,че накрая ще стане ясно, защо приятелят на художника е изчезнал в гората. И защо самият той изгубен от себе си се е пропил. Но всъщност като се замислиш, заключението е същото ,защо и те като твоя герой са се обезличили.Една маймуна може да направи много поразии на хората.Ако това си имал предвид,че има таква пред компютара-да, има ги и те са много опасни. Приемат различни полове, имена ,че и професии само и само да дразнят и имитират останалите. Накрая всички са изравнени с тях.Поздрави!
цитирай
29. cefulesteven - Очаквах подобна развръзка на ра...
26.07.2010 20:27
moniboneva написа:
Очаквах подобна развръзка на разказа ти. Но мислех ,че накрая ще стане ясно, защо приятеля на художника е изчезнал в гората. И защо самият той изгубен от себе си се е пропил. Но всъщност като се замислиш, заключението е същото ,защо и те като твоя герой са се обезличили.Една маймуна може да направи много поразии на хората.Ако това си имал предвид,че има таква пред компютара-да, има ги и те са много опасни. Приемат различни полове, имена ,че и професии само и само да дразнят и имитират останалите. Накрая всички са изравнени с тях.Поздрави!


Много, много маймунки си имаме тук:)
цитирай
30. monaliza121 - Интересен разказ
27.07.2010 07:21
Дава възможност за различни тълкувания.
Маймунското у нас си личи така, както и човешкото в маймуните.
Поздравления!
цитирай
31. анонимен - zdravei stef. . . cqla no6t umuvah ...
27.07.2010 08:10
zdravei stef...cqla no6t umuvah varhu tazi tvoq progresiq deto mi q napisa.., daje v4era edin maj....toest vaprosniq maj de..se opita da mi pomogne da q razgadaq..ama ne6to ne se polu4i...6te te pomolq drugi pat..ne mi davai primeri s matematikata..tova e to4na nauka..a az sam mnogo zle s to4nite ne6ta..ama mnogo....sega ako oba4e.. trqbva da posporim po filosofski varhu ne6tata..ooooooooooooooo badi siguren 4e az 6te te ubedq 4e dve plus dve pravi pet..prosto nqma na4in da ne bade6 ubeden..i posle sam 6te se 4udi6..varhu moite izvodi..i v 4astnost..kak taka i ti ne si dostignal do prozrenieto 4e dve plus dve e ravno na pet..kade ti be 4ovek..az sas tvoqta progresiq..4ak do leonardo da vin4i i mona liza stignah.... da se 4udq kakvo poslanie mi otpravq6..eh ..stef..ne se sardi..predpolagam 4e si razbral, 4e se maitapq..... lek i polzotvoren den...
цитирай
32. karambol5 - :))))))))))))))))))))))) О...
27.07.2010 08:47
:)))))))))))))))))))))))
Отново изключително нестандартен :)
Поздравления :) Това за мен обяснява доста неща :)))))))
Приликите с непознати хора ...стемежа да се самоунищожа ,защото нито мога нито искам да живея като тях.....:))))))))))))))))))))) Дали не съм маймунката ,която описваш :)) Тяхната по-добра страна ? :))))))))))))))))))))
Поздрави ! ПОлучило се е :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8430093
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112553
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930