Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2010 11:05 - Розите и вишнята
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 6475 Коментари: 29 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тя не беше с всичкият си, а аз влюбен в нея. И как ли не, та дори дрипите в крак на клошарската модна тенденция й стояха така както еротичното бельо на модел от лъскава страница. Пясъчно руса, а кожата й ми се струваше прозрачна и под нея няма органи, а снежен пейзаж в миг когато лъчите фино са обагрили белият непонят. Приличаше на агел, не на човек, това разбира се ме дразнеше, но не можех да си призная и че ме привлича. Недъга само допълваше въздействието. Виждал бях и преди това малоумници, а в последствие видях още повече и какви ли не, но нейното лице притежаваше дълбока изразителност и излъчваща интелигентност. Почти не говореше, странеше от света и почти не излизаше от двора на съборетината с която живееше с майка си която беше по-откачена и от нея. Имах чувството, че освен двете в колибата им живеят прасета или горски същества с неизяснен произход. Така нещастно бе напукана и килната, че нарушаваше физическите закони, че някак си издържаше и под натоварването на слънчевите лъчи, а това, че не рухваше и при дъждовете ми се струваше абсурд. Но градината с розите беше нещо различно. Розите са красиви, царици на цветята са, но в нейните имаше някаква магия, те бяха богини и сигурно й отговаряха защото докато тя се грижеше за тях я забелязвах как им й говори. Явно нямаше нищо освен розите. Тъпо беше, но нямаше нищо освен тях. Дали това бе препитанието на двете болни жени така и не разбрах.
Дълго, дълго събирах кураж докато най-накрая направих това което исках. Поканих я на среща. Не бях сигурен дали ще ме разбере, ако ме разбере няма ли да започне да капе пяна от устата й или да избяга куткудякайки, но тя просто ми отговори:
-Ти си по-малък.
-Есента ставам на седемнадесет, но ти ако имаш предвид някой плешив чичко с лимузина ще отложа срещата си с някоя година.
Покри с ръка усмивката си досущ като дете. Не знаех, че умее да говори при това не пелтечеше и не си плюнчеше.
-Добре! Къде ще ме заведеш?
-Ще облечеш тези неща нали?-подадох й сака. Бях свил дрехите от сестра ми. –Ще импровизираме. Ще видя, но сега се облечи.
Пак се усмихна като възпитаничка на детска градина като видя парцалите в сака. Нищо особено, просто прилични, но за какви ли ги смяташе тя. И това не разбрах. Появи се след по-малко от десет минути и нито успях да преглътна лекото възклицание, нито в първият момент да позная дрехите, на сестра ми седяха различно, това бяха дрехи за същество от друга планета, от планетата на любовните фантазии и то излизаше сега с мен. Боях се даже да я хвана за ръка. Тогава тя ме хвана и забравих, че е луда. После кино. После купон, държеше се като всички останали, малко по-мълчалива и по-отнесена, но не и ненормарлна, ако някой я познаваше от преди това сто процента не я позна и мъжката половина много, много ми завиждаше. Изпратих я до дома. Целунахме се пред вратата и съборетината я погълна. Излезохме и на другият и на по-другият ден. Излизахме месец и стигахме само до целувки и малко по-дръзки опипвания докато една вечер тя не се опита да ме отблъсне, а аз я бях повалил в тревата в парка. Опитваше се да пищи, но тъй притисках устните й със своите, че не можеше да издаде звук. Постепено съпротивата й отслабна, стори ми се, че умря и се отдръпнах, но тя просто лежеше като препарирана. Ядосах й се.
-Обичам те. Не мога да те изнасиля.
Не ми отговори.
-На седемнадесет съм и до този момент…-не успях да го кажа, но тя изглежда нямаше и да разбере защото беше откачена.
-Хайде ставай!
Разплака се. Продължихме мълчаливо към дома й.
-Ти ми харесваш…-смотолеви по пътя-….но…
-Моля те!-троснато я прекъснах, а тя продължи тихичко да циври.
Побърках се от яд. Идеше ми да излеза от кожата си. Омекнах малко когато откъсна една роза и ми я подаде. Като ли скъса част от себе си. Този път не се целунахме, нито си уговорихме среща.
Докато се отдалечавах пак ме овладя беса. Хвърлих ядосано розата и я стъпчих:
-Какво! Какво! Какво искаш! Що за фантазии имаш! Кого очакваш! Такъв съм, реален! Истински!
Още малко и щях да се разплача. Изкрещях няколко пъти с все сила и сигурно съм разплакал няколко бебета в квартала и сепнал някой заспал старец. После влезнах в една квартална кръчма, напих се с алкохолиците, а когато излезах идеята ми беше назряла. Майка беше купила една вишня. От няколко дни все се канеше да я засади, но отлагаше. Стори ми се много, много възбуждащо да посадя едно дърво в градината на непорочната красавица.
“Ще ти засядя в градината дръвчето. Не ми пука желаеш ли или не.”
Преди да го направя пих още. Нямаше смисъл да накъсвам розите, но го направих.
“Е, тя пък сигурно ще изтръгне дръвчето ми!”
Не го направи. Виждах я да седи сред разплените рози и да съзерцава дръвчето. Не съумях да се приближа. Гледах я както тя гледаше дръвчето. Без да я разбирам. Така беше и на следващият и следващият ден. Реших повече да не се разстроивам. Не трябваше да го правя, но нищо вече не можех да променя. Хубаво гадже беше, но не за мен. Не трябваше да го наранявам. Времето течеше. Вече живеех далече. Бях добър съпруг и щастлив баща, но веднъж докато гостувах на нашите кой знае защо се сетих за моята странна любов. Отидох да я видя и не се приближих повече от последният път. Бяха минали пет години, рози нямаше, а тя състарена невероятно стоеше пак както някога и се взираше в порасналата вече вишня. Дни наред не можах да мигна, а нашите не разбраха защо бързам да си тръгна. Излъгах ги, че служебни ангажименти са ме принудили да прекъсна отпуската си.
Изтекоха още десет години до онази сутрин в която разбрах, че се е обесила на вишнята.
Не посмях да занеса на гроба й роза.
 


Разказът е от сборника: "Бяс и рози" 



Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flycatblu - Да, наистина силен разказ...
15.08.2010 11:42
Да, наистина силен разказ...
цитирай
2. cefulesteven - Да, наистина силен разказ. . . Пу...
15.08.2010 11:52
flycatblu написа:
Да, наистина силен разказ...



Публикувах го отново заради теб, за което ти благодаря:)
цитирай
3. hel - Колко е тежко бремето да си различен ...
15.08.2010 11:55
Колко е тежко бремето да си различен и да носиш отговорността да нараниш някой (особено любим) без да го искаш и по неизбежност.
Поздрав!
цитирай
4. cefulesteven - Колко е тежко бремето да си различен ...
15.08.2010 12:04
hel написа:
Колко е тежко бремето да си различен и да носиш отговорността да нараниш някой (особено любим) без да го искаш и по неизбежност.
Поздрав!



А понякога живота предпочита грубостта си, пред красотата.
цитирай
5. flycatblu - Благодаря :)) и честит празник - ...
15.08.2010 13:24
Благодаря :)) и честит празник - Света Богородица - винаги да помага и пази...
цитирай
6. анонимен - stef. . za6to mi se struva, 4e sam go ...
15.08.2010 13:52
stef..za6to mi se struva, 4e sam go 4ela razkaza tuk ili gre6a...kakvo zna4iludost, kakvo zna4i da si razli4en..tolkova e otnositelno vsi4ko...eto otnovo edin primer s men..v4era kasno ve4erta se ka4vam v taksi..mom4eto me pita..za kade...kazah mu izvinqvai..zabravih..otgovori mi.eeeeee slu4va se... poglenah go i mu vikam..ne mi zabelqzvai az sam ot ludi4kiti..toi me izgleda stranno...i takav kompliment mi napravi, 4e blokirah./..a az stef rqdko blokirvam...kaza mi...nima takava krasota moje da varvi v sa4etanie s ludostta...eiiiiiiii stef samo s tozi si otgovor....majat mi privl4e vnimanieto..iiii ottam..filosifiqta i psihologiqta bqha razni6teni..... ta misalta mi stef e..4e vseki si e lud po svoemu, vseki si e krasiv po svoemu, vseki misli po svoemu...vaprosa e drugite kak te priemat...nooooooooo ob6testvoto ne priema razli4nite..i tova ve4e e tragediq za samoto ob6testvo...i togava tezi razli4nite zagivat, bivat otri4ani..taka kakto e stanalo s tvoqta geroinq...
цитирай
7. cefulesteven - stef. . za6to mi se struva, 4e sam go ...
15.08.2010 14:44
анонимен написа:
stef..za6to mi se struva, 4e sam go 4ela razkaza tuk ili gre6a...kakvo zna4iludost, kakvo zna4i da si razli4en..tolkova e otnositelno vsi4ko...eto otnovo edin primer s men..v4era kasno ve4erta se ka4vam v taksi..mom4eto me pita..za kade...kazah mu izvinqvai..zabravih..otgovori mi.eeeeee slu4va se... poglenah go i mu vikam..ne mi zabelqzvai az sam ot ludi4kiti..toi me izgleda stranno...i takav kompliment mi napravi, 4e blokirah./..a az stef rqdko blokirvam...kaza mi...nima takava krasota moje da varvi v sa4etanie s ludostta...eiiiiiiii stef samo s tozi si otgovor....majat mi privl4e vnimanieto..iiii ottam..filosifiqta i psihologiqta bqha razni6teni..... ta misalta mi stef e..4e vseki si e lud po svoemu, vseki si e krasiv po svoemu, vseki misli po svoemu...vaprosa e drugite kak te priemat...nooooooooo ob6testvoto ne priema razli4nite..i tova ve4e e tragediq za samoto ob6testvo...i togava tezi razli4nite zagivat, bivat otri4ani..taka kakto e stanalo s tvoqta geroinq...



Защото най-вероятно си го чела. Публикувал съм го и съм го деактивирах. Сега го пуснах отново. Разказът точно засяга въпросите, които задаваш. Всъщност задава ги по същият реторичен начин. Според мен, по-скоро героя ми е лудия. Защото в крайна сметка той е бруталния и хищния. Момичето е просто различно, а е различно защото е красива същност.
цитирай
8. cefulesteven - Благодаря :)) и честит празник - ...
15.08.2010 14:45
flycatblu написа:
Благодаря :)) и честит празник - Света Богородица - винаги да помага и пази...



Честит празник. И същите пожелания и за теб.
цитирай
9. анонимен - stef. . kakvi gi govori6. . . 6to da e ...
15.08.2010 15:33
stef..kakvi gi govori6...6to da e lud geroq ti....toi prosto se e vlubil v neq , to4no za6totyo e razli4na....4ak pak brutalen hi6ten..eeeeee..4etoh razkaza pak..ne otkrih takova ne6to..vazmojno e moite razbiraniq za brutalnost da sa po drugi...... 4e geroq ti e strahliv..daaaaaaa opredeleno e taka...
цитирай
10. cefulesteven - stef. . kakvi gi govori6. . . 6to da e ...
15.08.2010 16:31
анонимен написа:
stef..kakvi gi govori6...6to da e lud geroq ti....toi prosto se e vlubil v neq , to4no za6totyo e razli4na....4ak pak brutalen hi6ten..eeeeee..4etoh razkaza pak..ne otkrih takova ne6to..vazmojno e moite razbiraniq za brutalnost da sa po drugi...... 4e geroq ti e strahliv..daaaaaaa opredeleno e taka...



Обичал я е по твърде консумативен начин, иначе любовта му не би я погубила. Той е убил това, което го е очаровало.
цитирай
11. анонимен - ГЪБАТА
15.08.2010 17:30
ВИШНЯ СЕ ПИШЕ И ИЗГОВАРЯ НА РУСКИ.НА БЪЛГАРСКИ Е ВИШНА . ЛАЙНО ЕВРЕЙСКО ТАКОВА ЦЕФУЛ ДАЖЕ И ЗВУЧИ КАТО ЦЪРВУЛ.СМОТАНЯК БЕЗДАРЕН .ПИСНА МИ ОТ ТЕБЕ,ЩЕ ПЛАТА НА НЯКОИ ДА ТИ ХАКНЕ УМИРИСАНИЯ ФОРУМ ДА ЗНАЕШ
цитирай
12. анонимен - stef az dnes za 10 pat ti 4eta razk...
15.08.2010 17:33
stef az dnes za 10 pat ti 4eta razkaza....i se 4udq ti za 6to taka si go komentira6....obi4al q e po tvarde konsumativen na4in..4e toi e maj..po kakav da q obi4a..stranno razsajdava6..4e nali lubovta trqbva da se konsumira..da nqma sega da sedim i da se gledame kato dve nevinni angel4eta.... mnogo stranna filosofiq ima6 de
цитирай
13. анонимен - stef. . kakvi sa tezi obidi kam teb be ...
15.08.2010 17:38
stef..kakvi sa tezi obidi kam teb be 4ovek...6to za za zloba, 6to za gnqv..ami koito ne te haresva da ne te 4ete...koito ne te razbira sa6to....ama da balva6 oitricatelna energiq.., samo za6toto nqma6 dar slovo da napi6e6 edin komentar..s mnenie i poziciq...tova ne go razbiram....
цитирай
14. cefulesteven - ВИШНЯ СЕ ПИШЕ И ИЗГОВАРЯ НА РУСКИ. НА ...
15.08.2010 17:39
анонимен написа:
ВИШНЯ СЕ ПИШЕ И ИЗГОВАРЯ НА РУСКИ.НА БЪЛГАРСКИ Е ВИШНА . ЛАЙНО ЕВРЕЙСКО ТАКОВА ЦЕФУЛ ДАЖЕ И ЗВУЧИ КАТО ЦЪРВУЛ.СМОТАНЯК БЕЗДАРЕН .ПИСНА МИ ОТ ТЕБЕ,ЩЕ ПЛАТА НА НЯКОИ ДА ТИ ХАКНЕ УМИРИСАНИЯ ФОРУМ ДА ЗНАЕШ


Да си чул за дублетни форми, глупако! И че някои думи могат да се пишат по два близки, но не еднакви начини и в двата да е правилно. Между тях е и вишна - вишня. Виж, "плата" не е такава и си се пише: "платя":)
цитирай
15. анонимен - Тази дума наистина
15.08.2010 17:52
е с дублетна форма. Не разбирам като нещо не харесваш, защо изобщо го посещаваш? Има доста други сайтове. Ако ние пък тях не харесваме, също ли да плащаме на някой да ги хаква?
цитирай
16. cefulesteven - stef az dnes za 10 pat ti 4eta razk...
15.08.2010 17:59
анонимен написа:
stef az dnes za 10 pat ti 4eta razkaza....i se 4udq ti za 6to taka si go komentira6....obi4al q e po tvarde konsumativen na4in..4e toi e maj..po kakav da q obi4a..stranno razsajdava6..4e nali lubovta trqbva da se konsumira..da nqma sega da sedim i da se gledame kato dve nevinni angel4eta.... mnogo stranna filosofiq ima6 de


"Консумативен" не значи, че я желае сексуално, което е естествено, а че я желае толкова себично, че нейните чувства, воля и желания не означават нищо. Твърде задушаващ е. Да, за жалост голяма част от мъжете/писах постинг за Мъжът с калните обувки/ се отнасят така към партньорките си/дори не мога да ги нарека в случая любими/, но за щастие не мисля, че всички мъже сме такива.
Аз бих съзрял в нея божеството й. И не, никога не бих изтръгнал онези рози - стремежа й към красиво. Защото точно чрез този стремеж и мен би направила по-богат душевно.
цитирай
17. cefulesteven - stef. . kakvi sa tezi obidi kam teb be ...
15.08.2010 18:01
анонимен написа:
stef..kakvi sa tezi obidi kam teb be 4ovek...6to za za zloba, 6to za gnqv..ami koito ne te haresva da ne te 4ete...koito ne te razbira sa6to....ama da balva6 oitricatelna energiq.., samo za6toto nqma6 dar slovo da napi6e6 edin komentar..s mnenie i poziciq...tova ne go razbiram....



И аз, никак не го разбирам, пазих ги да не се излагат с модерацията, но нека се види какво представляват.
цитирай
18. cefulesteven - е с дублетна форма. Не разбирам като ...
15.08.2010 18:02
angpiskova написа:
е с дублетна форма. Не разбирам като нещо не харесваш, защо изобщо го посещаваш? Има доста други сайтове. Ако ние пък тях не харесваме, също ли да плащаме на някой да ги хаква?


Нека да се уверят и слепите защо съм го направил като сложа пак модерацията:)
цитирай
19. анонимен - А ти защо
15.08.2010 18:18
мислиш, че аз още държа модерацията? Не защото ме е страх от критиката - напротив, аз съзнателно я търся. Но не и отровата, още по-малко глупостта...
цитирай
20. cefulesteven - мислиш, че аз още държа модераци...
15.08.2010 18:29
angpiskova написа:
мислиш, че аз още държа модерацията? Не защото ме е страх от критиката - напротив, аз съзнателно я търся. Но не и отровата, още по-малко глупостта...


Те поглъщат критиката. В един всеобщ отрицателен тон, в който преобладава нещо подобно на илюстрираното нагоре, дори да има основателна критика, тя чезне. Губи се, че несъзнателно се слага всеобщия знаменател на злобата. Така, че ако нещо защитава критиката, то е модерацията. Нещо което много хора трябва да разберат.
цитирай
21. анонимен - ГЪБАТА
15.08.2010 18:31
дори и да са дублетни форми ,аз пак стоя зад мнението си а то е че ти си един гаден чифут,отвеян мечтател палячо,и не на последно място некадърен драскач-ПСЕВДОИНТЕЛЕКТУАЛЕЦ !!!
цитирай
22. анонимен - blagodarq sref. . . . sega razbrah ...
15.08.2010 18:42
blagodarq sref.... sega razbrah kakvo iska6 da kaje6...i men dosta dalgo vreme me obi4aha zadu6ava6to, noooo to tova mai e dosta harakterno za majete..trqbva eheeeeee da si dosta osvobodena, razkrepostena, duhovno izvisena li4nost... za da obi4a6 bezprikoslovno... zamisli se... kolko maje v dne6no vreme obi4at..prosto za6toto tq sa6testvuva, ili samo za6toto q ima...az 4estno da ti kaja v jivota ne poznavam takiva hora.... izvan konteksta na temata..bih te posavetvala da ne se qdosva6..na horata, koito pi6at obidi, koito seqt zloba i gnqv... zamisli se... te prosto zna4i samo qvno tova umeqt..dori i da ne sa saglasni s teb...redno e da kajat za6to i kak i da se obosnovat...ama kak moje stef..sled kato ti si se nau4il da misli6..da obqsni6 na 4oveka do sebe si,.koito e sprql da misli o6te v zarodi6...sentenciqta..mislq, zsledovatelno sa6testvuvam...eeeeeee nqma kak da stane..takav film prosto nqma
цитирай
23. cefulesteven - blagodarq sref. . . . sega razbrah ...
15.08.2010 18:47
анонимен написа:
blagodarq sref.... sega razbrah kakvo iska6 da kaje6...i men dosta dalgo vreme me obi4aha zadu6ava6to, noooo to tova mai e dosta harakterno za majete..trqbva eheeeeee da si dosta osvobodena, razkrepostena, duhovno izvisena li4nost... za da obi4a6 bezprikoslovno... zamisli se... kolko maje v dne6no vreme obi4at..prosto za6toto tq sa6testvuva, ili samo za6toto q ima...az 4estno da ti kaja v jivota ne poznavam takiva hora.... izvan konteksta na temata..bih te posavetvala da ne se qdosva6..na horata, koito pi6at obidi, koito seqt zloba i gnqv... zamisli se... te prosto zna4i samo qvno tova umeqt..dori i da ne sa saglasni s teb...redno e da kajat za6to i kak i da se obosnovat...ama kak moje stef..sled kato ti si se nau4il da misli6..da obqsni6 na 4oveka do sebe si,.koito e sprql da misli o6te v zarodi6...sentenciqta..mislq, zsledovatelno sa6testvuvam...eeeeeee nqma kak da stane..takav film prosto nqma



Имах изпитания в живота, които отвориха в мен, по-широко усещане за обичане.
Благодарен съм на някои от болките си в живота. Взех нещо от тях, за добро са били. И се надявам да не извърша старите си грешки.
цитирай
24. анонимен - stef. . pri men e obratnoto. . ne b...
15.08.2010 19:23
stef..pri men e obratnoto..ne bolkite me nau4iha da obi4am....a kak da ti kaja..prosto sam 6tastliva 4e edin maj prosto sa6testvuva, 4e go sre6nah, vidqh tajnite mu o4i..i sega go bogotvorq..dano stef..da e 6tastliv..taka kakto i az se 4uvstvam 6tastliva...
цитирай
25. cefulesteven - stef. . pri men e obratnoto. . ne b...
15.08.2010 19:50
анонимен написа:
stef..pri men e obratnoto..ne bolkite me nau4iha da obi4am....a kak da ti kaja..prosto sam 6tastliva 4e edin maj prosto sa6testvuva, 4e go sre6nah, vidqh tajnite mu o4i..i sega go bogotvorq..dano stef..da e 6tastliv..taka kakto i az se 4uvstvam 6tastliva...



Ето подобна мисъл е благословена: "дано да е щастлив/дано да е щастлива" - нещо дяволски далечно от настройката на героя ми. Тази мисъл би спасила и двамата.
цитирай
26. анонимен - ama stef. . . . kak nqma da iskam da e ...
15.08.2010 20:32
ama stef....kak nqma da iskam da e 6tastliv..ami nali i toi du6a nosi..nali strada , me4tae obi4a, radva se, pla4e..ami nali e 4ovek..kakto sam az..kakto ti..eeeeeee grubi4ak si e, nepohvaten e,tromav e, malko e smahnat...ama to tova si mu e 4ara.... v nego vidqh ne6ta..koito druga jena edva li bi uspqla da prozre..nooooo stef..az i drugi pat sam ti kazvala...pri men..taka se stekoha ne6tata.... 4e moqta lubov kam nego...me izlekuva i fizi4eski..pod4ertavam..moqta..ne negovata.....6toto toi kakavto e neorientiran v prostrasnstvoto..edva li znae az kakvo izpitvam kam nego
цитирай
27. cefulesteven - ama stef. . . . kak nqma da iskam da e ...
15.08.2010 22:10
анонимен написа:
ama stef....kak nqma da iskam da e 6tastliv..ami nali i toi du6a nosi..nali strada , me4tae obi4a, radva se, pla4e..ami nali e 4ovek..kakto sam az..kakto ti..eeeeeee grubi4ak si e, nepohvaten e,tromav e, malko e smahnat...ama to tova si mu e 4ara.... v nego vidqh ne6ta..koito druga jena edva li bi uspqla da prozre..nooooo stef..az i drugi pat sam ti kazvala...pri men..taka se stekoha ne6tata.... 4e moqta lubov kam nego...me izlekuva i fizi4eski..pod4ertavam..moqta..ne negovata.....6toto toi kakavto e neorientiran v prostrasnstvoto..edva li znae az kakvo izpitvam kam nego



Пак ще кажа: това е любовта, която дава живот, а не тази на героя, която убива.
цитирай
28. анонимен - to4no stef. . . . onazi jivotospa...
15.08.2010 22:13
to4no stef....onazi jivotospasqva6tata lubov...onazi jivotvornata...
цитирай
29. bocy - още от заглавието реших, че ще е като ...
17.08.2010 10:02
още от заглавието реших ,че ще е като на Оскар Уайлд :)...харесвам го ...обичам всичко тъжно което е написал...розата ми напомни за "славея и розата" ...няма нищо общо ...знам...просто така ми "изникна" изведнъж :) :) ... хубав ден cefules
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8409407
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112535
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031