Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2010 15:21 - Усмивката е временен адрес
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 783 Коментари: 0 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Из "За книгите и хората", колонката ми в Буквите. 

За втори път в колонката ще си позволя да разкажа отдавна разказана вече история. Но случката е показателна, а ако не е усмивката в нея, както и в много други битови ситуации, може да ни накара да се замислим за повече неща, отколкото е здравословно.



Припомням си, че съм номад, когато трябва да попълвам документи. Независимо има ли значение или не, пред очите ми все никне графата:

"Постоянен адрес".

Действа ми като шамар. Излиза, че щом нямам такъв, нямам още и много други права. За щастие хората не са дребнави, обичайно вписвам адреса си по лична карта. Въпреки че апартаментът, намиращ се на него, вече даже и не сънувам.



Все пак чувството пред документа е страховито - едно малко земно божество под пръстите ми ме гледа безизразно и иска върху него да нанеса нещо съществено за съществуването ми, за да бъде това мое съществуване легализирано и официално признато за реално. Защото иначе то може да се тълкува като игра на въображението ми.



Миналата седмица ми трябваше служебна бележка от моята мила гимназия, в която съм учил преди двадесет години.

Само като чух реда, по който трябваше да я взема, разбрах, че тая няма да стане. Когато бележката щеше да е готова, вече нямаше да ми е от никаква полза. А директорката и без мен си беше достатъчно натоварена. Но тъй като бях провел разговора, не сметнах за красиво да се врътна на пети и да си ида.



Седнах и написах молбата, учтиво ми услужиха с химикал и лист.

Прочетох я на глас, без да питам защо е този пентиум - пет в канцеларията. И не могат ли да ме оставят за по-малко от пет минути, за да открия необходимите данни за себе си, а ще трябва да чакам пет дни за нещо, което - на всичкото отгоре, нямаше и да ми трябва.



Редът си е ред.

Трябва да го спазя.

Затова и прочетох текста - за да се уверя, че не съм написал по навик в него някоя метафора.

Замирише ли ми на хартия - полудявам, поетична вълна ме обзема. Този път съм се овладял.

Директорката каза, че текстът е добър и пълен.



Неочаквано обаче се досети, че трябва да напиша постоянен адрес.

Идва ми като гръм от ясно небе. Всеки порядъчен човек трябва да си има постоянен адрес... А ето, че това училище не направи от мен човек.

И за да не я разочаровам, грабнах молбата и написах постоянния си адрес:


cefulak@abv.bg




2009-08-03

Още от колонката ми в Буквите, тук

Новият ми роман: "Убийство в социалната мрежа", може да излезе, благодарение на твоя глас, тук.



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8428400
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112552
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930