Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2011 19:45 - НЕДОУМЯВАМ
Автор: cefulesteven Категория: Забавление   
Прочетен: 7388 Коментари: 19 Гласове:
29

Последна промяна: 16.07.2011 19:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Недоумявам защо, но един напълно непознат ми блогър ме помоли с лична бележка да пусна отново тази публикувана вече, но архивирана глава от "Проклятието блогър". Недоумявам още, къде ме чете, а също тъй недоумявам, защо напоследък толкова често ми се налага. Миналата седмица по същият начин двама приятели/независимо един от друг пожелаха отново да публикувам "Критикарите"
Но ще си продължа да недоумявам. Смятам да изпълня молбата на непознатия ми, прецених, че е талантлив млад човек.

Псевдоморалистите



Колко лесно е да кажеш: “беден съм защото съм честен”, когато истината е: “честен съм защото съм беден”.



Колко лесно е да кажеш: “нямам любовница защото държа на семейните ценности”, когато по-вярно би било: “държа на семейните ценности, защото нямам любовница”.



Нито честният ще изтъкне бедността си като доказателство за своята честност. Нито държащият на семейните ценности като доказателство за принципите си, липсата на любовница.



Защото в първият като, че ли се прокрадва съжаление, че не може да мами и при първа възможност би го направил. При вторият, ясно се разбира, че не е наясно със силата на изкушението. Принципен човек, би се страхувал да не предизвика дявола, най-малко. А ако е толкова добре познаващ принципите си, едва ли би ги надценявал. Защото и държащ на семейните ценности мъж, при това много стабилен, много силен в моралните си убеждения се е чувствал като перце на ураган със своят принцип пред фаталното влечение. И не става въпрос за единичен случай. И доколкото съм запознат с принципни, предпочитат да се молят да не им се случва или суеверно да потропват на дърво, вместо да надценяват на думи принципите си.



Колко лесно е да кажеш: “не съм избягал, защото обичам родината си”, когато по-коректно би било: “обичам родината си, защото не съм избягал”. Защото те е било страх от онова неизвестното или не е било страх, а реална оценка на способностите ти, която би ти направила чест, ако не се срамуваше от липсата на някои, които все пак те правят онова което си.



Колко лесно е да каже: “не бих си сложила такава поличка, защото не съм уличница”, когато истината е по-проста: потиска те, че не ти отива. И в повечето случай, повече те потиска, отколкото не ти отива.



“Ама аз не бих разказала така, за любовника си! Ама, че е кучка тая! Перверзница, мръсница! Това не е жена!



Само, че ти се иска да разкажеш. Грабнала ти е думите. Има същата история. Твоята. Чувстваш я близка, но тя си е сложила “късата рокля”, показала е малко повече от себе си. Да, скрита за никнейм, лицето си зад аватар, но това прави разголената й душа, още по-разголена. Някак загадъчно, като истинска дама е показала тези проценти голота, които усилват изкушението на скришните.



Колко лесно е да обвиниш смелостта, която адски ти липсва за да бъдеш, което желаеш: липса на морал. Почти толкова лесно е, колкото голтака изпил пенсията на майка си в кръчмата, да обвини в липса на морал, всички по-богати понеже са крадци, а понеже всички са по-богати, следва, че всички са крадци. Почти толкова лесно е, колкото мъчения от пубертетски фантазии по комшийката си мъж, да обвини и нея и приятеля й в потъпкващи семейните ценности, понеже се срещат открито. Нищо, че тя е мома, а за него вече цяла махала говори, че е пред развод, по други причини.



Всички се присмиваме на лисицата на Езоп, а колко е трудно да приемем, че всеки си има киселото грозде, че ако с хитра лисича усмивка се обърнеш към себе си, смигнеш си и кажеш: “кисело ми е” е достатъчно и повече от това, да киселеят като неопитано грозде мислите ти и думите ти и всичко онова което не можеш да си позволиш ден и нощ да сочиш като порочно.



Всички знаем думите на Иисус за гредата в окото и сламката в окото на брата си, а не преставаме да я търсим сламката и дори да я наричаме: “критика”, когато тази сламка си е лично спасение, в бурното море на собственото ни чувство за вина.



Колко лесно е да кажеш: “не бих доближил онази, защото е кучка.”, когато истината е, че онези които наричаш “кучки” не биха те доближили. Колко лесно е да кажеш: “кучка е, но не бих и го казал в очите, защото съм състрадателен”, а истината е, че нямаш кураж и за това. Нищо, тя е избрала: Проклятието блогър. Можеш да й го кажеш в блога, анонимно. Или полуанонимно. За нейно добро, за да я научиш на морал.



Нищо, че преди векове Ларушфуко е казал: “Най-често нашите добродетели са скрити наши пороци”, ти си наясно, че си добродетелен, толкова добродетелен, че имаш правото да застанеш като всеобщ морален арбитър.



И да раздаваш присъди на всеки, който е имал безсрамието да бъде откровен. И да изпише душата си в собствения си блог. Изтъкни колко си добродетелен, като посочиш колко е неморален.



Имай в предвид, че тук в блога се посочи като безсрамие дори красотата в погледа на една от добрите разказвачки. Стига да си достатъчно напорист в едно обвинение, все ще минеш за добродетелен, въз основа на него.



Нищо, че от времето на Ларушфуко са минали векове, светът не е достатъчно поумнял за да види зад изтъкнатите добродетели, скритите пороци.





Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Щеше ми се не всички недостатъци
16.07.2011 21:34
да стигат до пороци преди да имат шанс да се обърнат в добродетели, но реалността ме гледа критично от ъгъла и сочи многозначително този твой текст, Стефане, изглежда, че си прав... за правото на авторите да бъдат самите себе си.
цитирай
2. cefulesteven - да стигат до пороци преди да имат ...
16.07.2011 21:43
sestra написа:
да стигат до пороци преди да имат шанс да се обърнат в добродетели, но реалността ме гледа критично от ъгъла и сочи многозначително този твой текст, Стефане, изглежда, че си прав... за правото на авторите да бъдат самите себе си.


Да, правото да бъдем себе си. Това е и основния принцип на феномена - блогване. Не сме на квартално събрание на профкомитета, а пред себе си и хипотетичния някой у когото можем да пробудим интерес, заради душевната си близост.
цитирай
3. karambol5 - Защо недоумяваш, Стеф ? Пишеш ис...
16.07.2011 22:29
Защо недоумяваш ,Стеф ? Пишеш истината ........ това е достатъчно !
цитирай
4. cefulesteven - Защо недоумяваш, Стеф ? Пишеш ис...
16.07.2011 22:32
karambol5 написа:
Защо недоумяваш ,Стеф ? Пишеш истината ........ това е достатъчно !


Благодаря ти!
цитирай
5. bahur - Безкрайно Ви благодаря за този пост!
17.07.2011 00:14
Все едно сте го писал за мен. Днес бях обругана по най-безцеремонен начин от блогър badass, с класификацията, че съм долна и пошла проститутка. и то, защото бях написала едно продължение на моя фантазия... това ме смаза. Наистина в текста имаше детайли с доста образна еротика, но поставих червена точка за +18 и въпреки това бях изтрита и изритана като мръсно коте.
Навъртаха се "доброжелатели" преди днес на лични, но явно те са в основата на днешното действие.
Описах същото и на ЛС. Пуснах блога си само заради този Ваш постинг. Защото се възхитих на смелостта и силата на позицията Ви!

Мая
цитирай
6. cefulesteven - Писах го преди година и месеци. Т...
17.07.2011 12:10
Писах го преди година и месеци. Тогава също имаше конктретен повод за редовете, които са ви направили впечатление. Атакуваната блогърка използваше никнейм sexmania, но за да го напиша е било система, която съм забелязал от години. И за да го напиша е било, защото не мисля, че е проблем само за блога, а и изобщо за българския манталитет.
Радвам се, че посланието ми е ясно и разбираемо, за тези които трябва.

Поздрави:)
цитирай
7. kass - cefulesteven
17.07.2011 12:25
За жалост, изглежда скоро няма да се научим да спрем да се занимаваме с другите и с това какво правят те. Твърде много съдим останалите и твърде малко се поставяме на тяхното място, още по-малко сме способни да намерим причините, с което да си обясним някакви действия в другите хора, за да можем да ги разберем. Поздрави Стеф, радвам се, че го пусна отново, с удоволствие го прочетох пак...
цитирай
8. vmir - Припомних си го с удоволствие.
17.07.2011 12:32
Много е добро и адекватно. Примитивните критикари са адска досада.
Поздравления!
цитирай
9. cefulesteven - За жалост, изглежда скоро няма да се ...
17.07.2011 12:39
kass написа:
За жалост, изглежда скоро няма да се научим да спрем да се занимаваме с другите и с това какво правят те. Твърде много съдим останалите и твърде малко се поставяме на тяхното място, още по-малко сме способни да намерим причините, с което да си обясним някакви действия в другите хора, за да можем да ги разберем. Поздрави Стеф, радвам се, че го пусна отново, с удоволствие го прочетох пак...


"Преди да упрекнеш някого, припомни си, че може би е нямал твоите шансове." - свободен, много свободен цитат от "Великият Гетсби". И за да го има, мисля, че темата е стара като света. А по въпроса, защо някои обичат толкова да обсъждат и осъждат живота на някого, мисля си, че е опит да забравят за себе си. За проблемите в собствения си живот или липсата на такива.

Много, много усмивки:)
цитирай
10. cefulesteven - Много е добро и адекватно. Прими...
17.07.2011 12:40
vmir написа:
Много е добро и адекватно. Примитивните критикари са адска досада.
Поздравления!


Как не им омръзва:)
цитирай
11. miaa - Толкова мъдрост и сила има в думите ти:)
17.07.2011 12:59
И понеже аз съм несъвършена жена, с удоволствие те препрочитам! Има какво да уча по пътя си:) Ще сложа този постинг в блогрола си:)
"Ние знаем какви сме,но не знаем какво можем да бъдем"! Шекспир
цитирай
12. dolsineq - "Колко лесно е да кажеш: “б...
17.07.2011 13:00
"Колко лесно е да кажеш: “беден съм защото съм честен”, когато истината е: “честен съм защото съм беден”. - не приемам и двата варияната за правилни. Има богати хора, които с честен труд са си спечелили богатството. Примерно един актьор печели със своите си качества любовта и признанието на публиката.
При вторият вариянт: “честен съм защото съм беден" - може и да е беден чоек, и пак да не е честен. Бедността не е мерило за честността на индивида, по-скоро за друго ме подсеща.
цитирай
13. cefulesteven - И понеже аз съм несъвършена жена, с ...
17.07.2011 13:35
miaa написа:
И понеже аз съм несъвършена жена, с удоволствие те препрочитам! Има какво да уча по пътя си:) Ще сложа този постинг в блогрола си:)
"Ние знаем какви сме,но не знаем какво можем да бъдем"! Шекспир


А ако знаем, какво може да сме, едва ли щяхме да бъдем това, което сме...Но времето ще ни поучи. Безброй усмивки, Миаа.
цитирай
14. cefulesteven - "Колко лесно е да кажеш: “б...
17.07.2011 13:41
dolsineq написа:
"Колко лесно е да кажеш: “беден съм защото съм честен”, когато истината е: “честен съм защото съм беден”. - не приемам и двата варияната за правилни. Има богати хора, които с честен труд са си спечелили богатството. Примерно един актьор печели със своите си качества любовта и признанието на публиката.
При вторият вариянт: “честен съм защото съм беден" - може и да е беден чоек, и пак да не е честен. Бедността не е мерило за честността на индивида, по-скоро за друго ме подсеща.


При вторият вариант, говоря за онези стотици хиляди случаи, когато някой просто няма възможност да си покаже рогата. А парите биха им открили такава. Иначе, не по-малко са тези за които говориш и са и бедни, и не са честни.

В съвременната реалност, бедността не е мерило на нищо. Възможно е да е най-ценният урок, който човек е получил от живота си. Възможно е и обратното, да обезсмисли всички уроци. Сама по себе си, не е морал.

И мисля, че в случая мислим сходно.
цитирай
15. анонимен - Здравей, Стеф!
17.07.2011 18:57
Сега се връщам от едно летуване и ми е много приятно да видя отново това.
Видях на каква атака беше подложен, но нямах начин да реагирам - сложно беше.
Сега пиша, за да кажа, че изцяло те подкрепям срещу поредните нападки!
цитирай
16. wellewir - човечността ни, се казваше в един ...
17.07.2011 20:04
човечността ни, се казваше в един филм, се измерва с това колко хора приемаме, а не с това колко от тях умеем да осъждаме, чудесен текст, благодаря :)

един нов блогър
цитирай
17. cefulesteven - Сега се връщам от едно летуване и ми е ...
17.07.2011 20:17
angpiskova написа:
Сега се връщам от едно летуване и ми е много приятно да видя отново това.
Видях на каква атака беше подложен, но нямах начин да реагирам - сложно беше.
Сега пиша, за да кажа, че изцяло те подкрепям срещу поредните нападки!


Радвам се, много се радвам, че те виждам тук и че ще се четем отново:)))
цитирай
18. cefulesteven - човечността ни, се казваше в един ...
17.07.2011 20:18
wellewir написа:
човечността ни, се казваше в един филм, се измерва с това колко хора приемаме, а не с това колко от тях умеем да осъждаме, чудесен текст, благодаря :)

един нов блогър



А аз ти благодаря за този прекрасен афоризъм. Споделям го напълно. Добре дошъл.
цитирай
19. vmir - 10. cefulesteven,
18.07.2011 00:44
cefulesteven написа:
vmir написа:
Много е добро и адекватно. Примитивните критикари са адска досада.
Поздравления!


Как не им омръзва:)


Според мен, оплюването е единственият им начин да покажат мнение. За съжаление, никога няма да проумеят колко мухлясало, предразсъдъчно, шаблонизирано и невярно е мнението им.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8397717
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112515
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031