Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.08.2015 13:05 - Ромфея: Черна Тодора (за героите извън книгата - 1)
Автор: cefulesteven Категория: Изкуство   
Прочетен: 2164 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image Не ме питайте дали след като излязла от лудницата на «Кланица за чародеи» Черна Тодора се е озовала в селото на «Ромфея» или обратно, след като е преживяла ужаса в Ромфея е попаднала в лудницата. Не съм мислил по този въпрос, вие решете – все ще е вярно. Защо обичам този образ толкова, че го използвам във вече пети роман. Просто е: не съм си я измислил. Говорили са ми за нея, тя има реален прототип. Доколко са верни приказките за нея, няма да разберем, но дядо ми и баба ми (те бяха родом от село Стоево – Асеновградско) са ми разказвали това, което и те са чували от възрастни хора:

Имало жена на име Тодора. Тя се занимавала със зла магия. Връзвала плода на жена и тя оставала бездетна. Разделяла обичащи се с магия. С магия потиквала мъже и жени към покварени връзки. Хващала луната чрез отражението й в кладенците, източвала силата й и с това предизвиквала слаба реколта. Правила магии и за смърт, а когато умряла и я погребали земята била толкова отвратена, че не я приела в себе си. Още на следващата сутрин хората намерили трупа изхвърлен вън от ямата. Погребали я отново и земята отново я отхвърлила. Така – три пъти. Накрая се намерили разбиращи, които посъветвали селяните да я погребат вързана с умряло куче. Земята ще приеме кучето и ще задържи и нея в недрата си. След години когато отворили гроба намерили тялото на Тодора цяло, като мумифицирато, но черно. Оттам и легендата за Черна Тодора. 
Разказвали са ми я преди повече от двадесет години, а оттогава досега съм чул доста истории за магьосници, прочел съм стотици пъти повече – най-вече като фантастика, но част от авторите също са използвали като извор народното творчество, а историите си приличат. За подобни на магиите на Черна Тодора, споменава и Св. Каприян в молитвите си срещу магьосничеството (Св. Каприян също е бил магьосник, който се е покаял и се е обърнал към Бог), несъзнателно може някъде да съм променил нещичко в това, което разказах нагоре, в паметта ми да е набъркан и друг източник, по-вероятно е да съм пропуснал нещо, но това е в съзнанието ми легендата за Черна Тодора, а самата Черна Тодора: че е била магьосница била е, че може и да е отнесла проклятие – възможно е, но едва ли е била толкова зла. Народът си я е търсил: същият, който по-късно е разказвал колко зла е била. Е, все пак лесно се е отървала. Нейни колежки са били качвани на кладата, убивани с камъни и така нататък. Чувствам се длъжен да я реабилитирам в романите си. Или пък, кой знае...духът й може да тревожи и мен. Та, тя е повече добра, отколкото зла. Безсмъртна е, защото е прокълната. Умира, земята я изхвърля. От място на място от роман в роман, забърква големи каши.

#‎ромфея



Тагове:   роман,   ромфея,   черна тодора,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8405018
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112535
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031