Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2010 09:20 - Убийство в социалната мрежа - 15
Автор: cefulesteven Категория: Тя и той   
Прочетен: 4086 Коментари: 14 Гласове:
19

Последна промяна: 05.09.2010 09:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
15. Отмъщение

Чакаше около три часа на една сенчеста пейка в близост до блока й. Когато болките в слепоочията му ставаха много силни, заспиваше за минути, отваряше очи ободрен. Стъмни се, а в дома й светеше. После лампата загасна, а когато тя излезе навън, трудно би я познал, ако не знаеше вече коя е. Фината, добре сложена фигура нямаше нищо общо с пухкавата, а тогава и подпухнала жена, която познаваше. Беше в черен клин, на високи токчета. Тиктакаше с тях, като бутиков часовник със скъп механизъм, който подлудява истинските ценители, любители на високото качество. Късата й ефирна рокличка, при всяка стъпка се разтваряше и трептеше като криле на пеперуда. Беше хванала черната си коса на опашка, а тъмното й яке я правеше да прилича на тийнейджърка. Пресрещна я и й рече:
-Познаваме ли се?
-Не мисля. – отвърна му хладно.
-Погледни ме внимателно.
-Припознали сте се.
-Сигурно ще разпознаеш почерка на сина си...
-Благо...виж...-намръщи се и не успя да продължи, обърка се – Имам работа, бързам.
Хвана я за лакътя.
-Ще трябва да ми отделиш малко време, Киберданна.
Тя въздъхна и се отказа да спори.
-У нас или у вас?
-Живея далечко.
-Ти се скъса да ми звъниш днес, нали?
-Не отваряш.
Тя се подсмихна, като че ли й олекна като разбра кой я беше търсил. Направи опит да кокетничи, но не беше във форма и в следващия час отново откри жената, която познаваше. Значително по-хубава външно, но толкова сломено, не се различаваше много.
От начало категорично отричаше, че има нещо общо с Тангра, забавлявала се е в онези постинги. Уж, искала да види до къде стига човешката глупост и искала да си избие мислите, че с нещо може да се промени света и да си докаже, че всичко в интернет е върховно несериозно.
Като видя изписаното недоверие, обърна другата страна. Че трябва да я разбере, като приятел, като човек, който също има близък в психиатричен диспансер. Спря дотук, а после даде пълни самопризнания.
-Погледни книжките му – посочи рафта със заглавия от научната – фантастика – Един красив живот, богат свят подреден на по-малко от два линейни метра. В тях живееше, едно съзерцателно дете...
Очите й се просълзиха.
-Не е бягал от света, все още не е, творял го е. Светът в себе си. Онова богатство и колорит, което тогава не съм разбирала. Честно, плашил ме е със затвореност. Родителите все намираме за какво да се притесняваме. Днес повечето майки, че децата им не четат, а има някои като мен, които се притесняват, че децата им твърде много четат. Книгите са като ковчега на онази душа, която я няма вече у дома. Напусна ме почти толкова неочаквано, колкото и тази на баща му. Исках да ги изхвърля, но ми стана жал. Все едно щях да извърша убийство, а те хващаха прах. И започнах да ги чета, увлякоха ме. Частиците от живата му душица ме изпълваха, развиваха се в мен. Започнатото от него, това което твореше в себе си, продължаваше в мен. Не всичко беше мъртво. Връщах се назад във времето и започнах да разбирам сина си. Този, който беше някога и с който никога нямаше да се срещна. Киберданна! – избухна в смях – Жената от следващо поколение, мадам Утопия, измислицата за идеал. Аз като героинята от фантазиите на сина ми. В началото влязох в мрежата за да търся жени със същия проблем като моя. Майки на пораснали деца със сериозни психически заболявания, а после пуснах Киберданна, без да си и представям докъде ще стигне...Първо пуснах рецензии за книжките, почти всички които прочетох за двете години, непретенциозни, такива каквито би ги написало детето ми, на възрастта когато ги четеше. После се увлякох, измислях се като Киберданна. Не, по-скоро социалната мрежа и беше дала средата в която тя се развиваше. Нямах, нямах представа до къде ще стигне...И, че е издирвала убиеца, защото нека си признаем, този човек е убиец. Убиец на души...Тя знаеше как да действа, тя е героиня от фантастични трилъри. Носи очарованието на юношеската измислица, тя знае как да говори, как да достига целите си. Неусетно започна да избира червилата и храните ми, изправи стойката ми и ме научи да се събуждам с усмивка. Като внедрен шпионин от бъдещето, тя знаеше какво трябва да свърши в настоящето, без да ми е открила всичко, без да ми е открила всичко. Жена, която в името на неясната кауза се държи прелъстително. Която подчинила тялото на мисията си, може да открадне с морално оправдание, някое не толкова приемливо за моралистите, желано преживяване. Изпълни ме с енергията си, чувствах се свръхестествена. И бях, и бях, а когато го срещнах, последните тайни за мен от мисията ми, се разкриха. Нататък знаеш.
-Стана му любовница.
-Свалих го. Не е същото. Но той изгони всичките си любовници, като си мислеше, че идеята е негова. Нещастникът споделяше, че аз съм истинската му, тази която ще промени живота му, която ще го осмисли. Исках, исках да вярва и да се надява, да чувства сладостта като при изначалното въздействие на марихуаната, което е чувствал сина ми. Да живее в тази сладост, да се побърква в тази сладост, докато реша кога и как...Виж, аз ще отида в полицията и ще дам пълни самопризнания. Искам да го сторя, сама.
-Помисли. Не ми беше работата да разкривам убиеца на Тангра.
-Но щом ти стигна до мен, ще стигнат и другите. Които им е работа. Не отива нито на Киберданна, нито на мен. Изпълних мисията си, останалото са подробности, след края на филма. Дотук беше героинята, оттук – нататък е актрисата, която дължи някой друг автограф, върху показанията си, за най-верните фенове.
-Как се случи?
-Ами случи се. Пистолетът ми е в комина на един ТЕЦ, мога да ти покажа ТЕЦ-а и комина, но не ми карай да се ровя за пистолета. Прочетох му обвинителната реч и присъдата. Казах му, че има право да пледира за по-лека. Исках само да се моли, да падне на колене, да ми целува краката, а аз да държа насочено дулото, докато видя искреното покаяние. Ако трябва с часове. Пред лицето на смъртта, исках да си види като на кинолента целия живот. Да си направи равносметка и да разбере какво е сторил на тази жена, която се кълнеше, че обича. За което не лъжеше. Вместо това обаче, той се опита да напише постинг. С учудващо хладнокръвие влезе в социалната мрежа, после в профила си. Аз му говорих, а той само сумтеше и промърморваше: “само така, само така”. Доказа его-то си, че е над страховете си, че пише дори пред смъртоносна заплаха, това което трябва да пише. Приличаше на хипнотизиран. На екзалтиран войник пред края на своята мисия, която изпълнява с цената на живота си. Над всичко човешко, героя на своята кауза. Не ме разбираше, а се уверяваше в правотата си. Трябва да кажа, че надделя психически, отпуснах безсилна оръжието, а когато телефона иззвъня. Реагирах първично, от яд го стоварих в дървената му глава. Не съм очаквала, дори, че удара ще е смъртоносен. Исках по-скоро да го събудя от състоянието в което се намираше, за да ме разбере. Чуй ме, аз ще дам самопризнания.
-Помисли си, може би, не бива.
-А ти?
-Зле ми е, ще се прибера в къщи и ще поспя.
Наистина му беше зле. Не можеше да различи реалност от сън. Повръщаше му се и главата го болеше, все едно режеха черепа му с бензинова резачка. Не знаеше как да постъпи. Искаше просто да се прибере и да поспи.
Дори не си спомняше как се е добрал до дома си. Едва стигна до леглото, без да има сили дори да си свали обувките.
 


Тагове:   мрежа,   социалната,


Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Вониш!
05.09.2010 09:44
Вониш!
цитирай
2. анонимен - Много ми е приятно
05.09.2010 09:59
от прочетения първи постинг след отпуска въпреки че е по-скоро тъжен.
цитирай
3. kiberdanna - Разплака ме, невероятен си. Пре...
05.09.2010 10:02
Разплака ме, невероятен си. Прегръщам те и ти благодаря, приятелю.
цитирай
4. cefulesteven - от прочетения първи постинг след ...
05.09.2010 10:18
angpiskova написа:
от прочетения първи постинг след отпуска въпреки че е по-скоро тъжен.


Радостно ми е, че те виждам. Благодаря ти, благодаря ти.
В тази сюжетна линия е възможно да съм се отнесъл малко по-лично, отколкото ми се е искало. Много хора показват раздразнение, като се говори точно за този ефект на марихуаната, че употребата й, дори еднократна, може да отключи шизофренично заболяване.


Поздрави, много, много ме зарадва.
цитирай
5. cefulesteven - Разплака ме, невероятен си. Пре...
05.09.2010 10:19
kiberdanna написа:
Разплака ме, невероятен си. Прегръщам те и ти благодаря, приятелю.



Обещах ти:) А сега ще избързам и ще кажа, че не си убийцата. Нито героинята ти:)
цитирай
6. miaa - Искрено и от сърце:) Послания пропити с много размисъл:)
05.09.2010 19:17
Искрено и от сърце:) Сложни са човешките съдби, преплетени от житейските изненади и предизвикателства!
Аз съм безнадежден оптимист и винаги смятам, че човек има благоприятен избор, По- важното е да не го пропусне! Едно от най- важните качества на човека е търпението!
Да преодолява трудностите и никога да не забравя, че има решение!
Хубава вечер Стеф! Поздрави на Неслънчеце!
цитирай
7. анонимен - stef. . kak si. . skoro ne sam te 4u...
05.09.2010 19:24
stef..kak si..skoro ne sam te 4uvala
цитирай
8. cefulesteven - Искрено и от сърце:) Сложни са чо...
05.09.2010 19:34
miaa написа:
Искрено и от сърце:) Сложни са човешките съдби, преплетени от житейските изненади и предизвикателства!
Аз съм безнадежден оптимист и винаги смятам, че човек има благоприятен избор, По- важното е да не го пропусне! Едно от най- важните качества на човека е търпението!
Да преодолява трудностите и никога да не забравя, че има решение!
Хубава вечер Стеф! Поздрави на Неслънчеце!


Винаги, винаги има избор, дори и една майка да превъзмогне жаждата си за мъст, защото въпреки осакатяването, живота продължава и от близки хора знам: в това положение, може да бъде дори по-стойностен.

Благодаря ти, Миа.
цитирай
9. cefulesteven - stef. . kak si. . skoro ne sam te 4u...
05.09.2010 19:35
анонимен написа:
stef..kak si..skoro ne sam te 4uvala



Щастлив:)
цитирай
10. анонимен - ti si 6tastliv. . a az sam bqsna. . kak ...
05.09.2010 19:44
ti si 6tastliv..a az sam bqsna..kak moje da mi iz4ezne cqlata hronologiq ot kompa...i na profila si da sam pisala 4e sam ot ruse...a to da e izlqzlo sofiq...tova e rabota samo na onq mo6ennik...
цитирай
11. hel - Бях сигурна, че майката не е убий...
05.09.2010 21:01
Бях сигурна, че майката не е убийцата. Иначе отиде тръпката от очакването... Всъщност мен ме занимават повече самите герои, ситуациите, в които попадат, реакциите и разбира се посланията. Научавам и повече за хората зад монитора. Все се чудех, защо блогърите бързат да се запознават лично. :)) Но всеки има свои си мотиви да е в сайта/сайтовете! :)))
Поздрав!
цитирай
12. cefulesteven - Бях сигурна, че майката не е убий...
05.09.2010 21:18
hel написа:
Бях сигурна, че майката не е убийцата. Иначе отиде тръпката от очакването... Всъщност мен ме занимават повече самите герои, ситуациите, в които попадат, реакциите и разбира се посланията. Научавам и повече за хората зад монитора. Все се чудех, защо блогърите бързат да се запознават лично. :)) Но всеки има свои си мотиви да е в сайта/сайтовете! :)))
Поздрав!



Получи се от само себе си, но криминалния сюжет се оказа само структурата на по-важното, на човешките драми, които се развиват в създалата се ситуация. Някои от героите са почти истински, имат реални лица за прототипи, но разбира се, с насложена много художествена измислица.

Поздрави и благодаря ти.
цитирай
13. mileidi46 - :))))
05.09.2010 21:46
Nqmax nito fizi4eska,nito psixi4eska vuzmojnost da sledq posledovatelnostta na tezi publikazii!! Ne sum gi 4ela vsi4ki, a da gi 4eta po diagonal-ne moga!!
6te iz4akam da poblikuva6 vsi4ko, za da gi pro4eta ednovremenno...na edin dux...
Ina4e sum tuk nablizo!! Ignorirai maloumnite ,ne gi poglejdai!!
Davai napred!!
Pregrudki!!
цитирай
14. razkazvachka - Тази пак е от "моите" глави - не знам дали го правиш съзнателно винаги -
07.09.2010 15:53
уловил си един детайл - библиотеката със заглавията...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefulesteven
Категория: Изкуство
Прочетен: 8443353
Постинги: 4392
Коментари: 35627
Гласове: 112560
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930